۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۵۷۴۱۶
کارشناس بی.بی.سی:

خبری از نیروهای ایرانی در یمن نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناسی بنگاه خبر پراکنی بی.بی.سی ابراز داشت: نقش ایران بیشتر از نظر سیاسی دیده می شود و مردم نشانه ای از نفوذ مستقیم ایران نمی بینند، در پایتخت یا شهرهای دیگر خبری از نیروهای ایرانی نیست.
يمن

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ درگیری های روزهای اخیر یمن، دخالت نظامی عربستان و نیز نزدیکی تفکرات حوثی ها با جمهوری اسلامی ایران، بهانه ای برای پخش این مطلب شده است که در یمن جنگ نیابتی میان ایران و عربستان اتفاق افتاده است. خبری که کارشناسان بی.بی.سی هم به سختی ان را باور می کنند.

 

سارا الزوقری روزنامه نگار و تحلیلگر مسایل یمن در پاسخ به پرسش مجری بی.بی.سی در برنامه تحلیل  خبری این شبکه درباره نگاه افکار عمومی یمن به آنچه که برخی از آن به عنوان دخالت ایران در این کشور می خوانند گفت: نقش ایران بیشتر از نظر سیاسی دیده می شود و مردم نشانه ای از نفوذ مستقیم ایران نمی بینند، در پایتخت یا شهرهای دیگر خبری از نیروهای ایرانی نیست.

 

وی همچنین با اذعان به افزایش رفت و آمد کشتی ها و هواپیماهای ایرانی به یمن پس از روی کار آمدن حوثی ها و کنترل این گروه بر بنادر و فرودگاه های این کشور گفت: خیلی ها گفته اند کشتی هایی را دیده اند که پهلو گرفته اند اما هیچ کس نمی تواند تایید کند محموله این کشتی ها چه بوده است./1409/ت302/ک

ارسال نظرات