۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۵۷۴۲۹
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

نقش خرابکارانه عربستان و ترکیه در سوریه بی کسی پوشیده نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه بر نقش تخریبی دولت‎های عربستان سعودی و ترکیه در منطقه و به ویژه در سوریه تاکید کرد.
عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست آمریکا هیچ‎گاه مثبت نبوده است، گفت: میزان رابطه دو دولت عربستان و ترکیه با اعضا گروه های تروریستی و در راس آن دو گروه داعش و جبهه النصره و گروه های تروریستی مانند جبهه اسلامی و جنبش احرارالشام و دیگر گروه ها بر کسی پوشیده نیست.


وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: در دوره بحران سوریه، نقش و سهم دو دولت عربستان و ترکیه در تخریب سوریه و کشتار سوری ها با حمایت های مالی، لجستیکی و تسلیحاتی از شمار زیادی از گروه های تروریستی به خوبی اثبات شده است.


وی با ابراز بی اعتمادی به اظهارات مقام های سعودی مربوط به گروه تروریستی داعش یادآور شد: عربستان درصدد سرپوش گذاشتن بر نقش خود در حمایت از تروریست های دنیاست.


وی افزود: نتیجه تحقیقات و پی گیری های جنایی مربوط به جنایت های تروریستی در دنیا، دست داشتن سعودی ها در آن را به اثبات می رساند و در بسیاری ازموارد نیز ثابت شده که بخشی از عاملان جنایت ها؛ سعودیانی بودند که در زندان های آل سعود به سر می بردند.


الزعبی بیان کرد: سیاست آمریکا در منطقه و به ویژه در سوریه به هیچ وجه و هیچ زمانی مثبت نبوده است.


وی گفت: سیاست های آمریکا همواره منفی و بیانگر نقش واشنگتن در حوادث مختلف بوده که درپایین ترین سطح سرپوشی سیاسی بر اقدامات عربستان، ترکیه و اردن در سوریه و در بالاترین حد نیز آموزش و حمایت از مخالفان بوده که نقش بسیار منفی آمریکا در سوریه را نشان می دهد.


وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره موضع دولتش نسبت به مشارکت در نشست ژنو 3 خاطرنشان کرد،  سوریه در اصل و از ابتدای جنگ در صدد یافتن راهکارهای سیاسی بوده و از هیچ فرصت و مناسبتی برای همکاری در زمینه یافتن راهکارهای سیاسی غافل نبوده و آن را دنبال کرده است.


الزعبی تاکید کرد دولت سوریه هیچگاه از این اصل و پایبندی به یافتن راهکار سیاسی میان سوری ها و به دور از مداخلات خارجی غافل نبوده و نخواهد بود.


وی درباره تصمیم اتحادیه عرب مبنی بر ایجاد نیروی ویژه مشترک عربی گفت: این اقدام تلاش برای برخی کشورهای عربی و پوشاندن لباسی بسیار گشادتر بر تن آنان است تا شکاف نقش میدانی آمریکا درمنطقه را بپوشانند.


الزعبی درباره نقش روسیه و ایران در سوریه خاطرنشان کرد، این دو کشور؛ دوست سوریه هستند و از زمان جنگ تروریستها در سوریه ، دارای مواضع ثابتی بودند.


وی افزود: تلاش برای خدشه دار کردن موضع این دو کشور از سوی کشورهای غربی ادامه دارد و رسانه ها غربی و کشورهای عربی مخالف سوریه نیز برای خدشه دار کردن آن تلاش می کنند که تاکنون ناکام بوده و در آینده نیز ناکام خواهند بود./994/ب102/د

ارسال نظرات