۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۵۷۷۴۵
به همت جامعة المصطفی؛

انتشار نخستین رمان در موضوع اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ در آستانه‌ برگزاری مراسم پرشکوه اعتکاف ماه رجب، نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان «فرصتی دوباره» به همت انتشارات جامعه المصطفی (صلی الله علیه و آله) العالمیه انتشار یافت.
فرصتي دوباره

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه‌ برگزاری اعتکاف رجبیه، نخستین رمان در موضوع اعتکاف با عنوان «فرصتی دوباره»، با هدف تشویق جوانان به معنویت و بهره‌مندی از مراسم باشکوه اعتکاف و به همت انتشارات جامعه المصطفی (صلی الله علیه و آله) العالمیه انتشار یافت.

 

این کتاب که در 565 صفحه رقعی و در جلد گالینگور چاپ شده است، داستانی از محله‌های شهر مقدس قم را به تصویر کشیده است؛ این رمان فاخر در دو بخش اصلی ضمن ارائه داستانی از زندگی یک زوج موفق، با محوریت مسجد محله (مسجد النبی صلی الله علیه و آله)، به معرفی عناصر اصلی رمان می‌پردازد و در ادامه برنامه‌های فرهنگی یک مسجد موفق را به‌خوبی تشریح میکند. یکی از قوی‌ترین مؤلفه‌های این اثر را می‌توان در ارائه پیام‌های معنوی و نکات اخلاقی و رفتاری برای زندگی اجتماعی جوانان به صورت‌های مختلف عنوان کرد.

 

بخش دوم رمان«فرصتی دوباره» اختصاص به زمانی دارد که عناصر اصلی داستان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند. در این تصویری کشی، آقایان معتکف در «مسجد اعظم» قم و خانم‌های معتکف در «مسجد جامع» همین شهر حضور می‌یابند.

 

در ادامه این بخش از رمان با اشاره به مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های معنوی و احکام شرعی اعتکاف تبیین می‌گردد و نکات سودمندی از یک زندگی سالم و معنوی را در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

 

ناشر کتاب، در بخشی از مقدمه‌ خود با استناد با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آورده است: از دیگر سو در حالی‌که رهبر اندیشمند کشورمان که خود در حوزه‌ هنر و به خصوص رمان صاحب نظر است، یکی از راه‌های صدور انقلاب را نشر رمان و داستان و نیز تبیین خاطرات دفاع مقدس قلمداد می‌کند، پس چرا نباید قلم به‌دست گرفت و با نگارش رمان که انصافا تأثیرگذارترین هنر در میان تمامی ملت‌ها و فرهنگ‌هاست، راه صدور انقلاب شکوهمند اسلامی را به دیگر کشورها و ملت‌ها هموار کرد؟

 

جامعه­المصطفی صلی الله علیه و آله با هدف نشر معارف ناب اسلامی در گستره جهانی، مرکز بین­المللی ترجمه و نشر المصطفی را تأسیس نموده و افتخار دارد که همواره به دنبال پاسخگویی به منویات و فراخوان رهبر معظم انقلاب می‌باشد؛ امید است، با چاپ این اثر هنری در رهگذر انتشار رمان‌های دینی، زمینه‌ هر چه بیشتر برای آشنایی جوانان برومند ایران اسلامی با فرهنگ و معارف ناب اسلام و انقلاب اسلامی فراهم‌تر گردد./822/د102/ق

منبع: المصطفی نیوز

ارسال نظرات