۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۱۸۲
علمای اهل تسنن عراق:

طرح کنگره آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی عراق است

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل تسنن عراق از طرح تجزیه این کشور از سوی کنگره آمریکا به شدت انتقاد کرد و حامیان آن را مورد لعن تاریخ و ملت دانست.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مجمع علمای اهل تسنن عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد در پیامی از پیش نویسی کنگره آمریکا مبنی بر تعامل با کُردها و اهل تسنن به عنوان دولت مستقل و ارسال سلاح به آنان به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: عجیب نیست که آمریکا بار دیگر طرح بایدن برای تجزیه کشور به بهانه های واهی نظیر مبارزه با تروریسم و تندروی و یاری به گروه های مختلف جهت جنگ با داعش را تکرار کند که آخرین مورد آن نیز نقشه کنگره آمریکا برای تعامل با عراق بر اساس کشورهای مختلف و نه کشور واحد بود.

 

این مجمع افزود: این بدترین شیوه تعامل با کشوری دارای حاکمیت و استقلال به شمار می آید، حاکمیت و استقلالی که محترم هستند و باید از آنها محافظت شود.

 

مجمع علمای اهل تسنن عراق این پیش نویس را به شدت محکوم کرده و ادامه داد: مخالفت قاطع خود را با هر نقشه ای که درصدد ایجاد شکاف و فراهم کردن زمینه های تجزیه در کشور است را اعلام کرده و این طرح آمریکا را دخالت آشکار در امور داخلی عراق و سرنوشت فرزندان این کشور و عموم منطقه می دانیم.

 

علمای اهل تسنن عراق از موافقان و مبلغان این طرح انتقاد کرده و خاطر نشان ساختند که این مساله به هیچ وجه جنبه ملی گرایی ندارد و کسانی که از این طرح استقبال کرده اند، ماهیت واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

 

آنان، حامیان این طرح را به سکوت فراخوانده و تصریح کردند: هر سخن به دور از عراقی یکپارچه کاملا بیهوده و مخالف آرمان های عراقی هاست. سخن گفتن درباره تجزیه جهت رسیدن عراق به ساحل صلح و ثبات به دور از واقعیت و منطق است.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: حامیان این طرح باید لال شوند و به تفکر و برنامه ریزی درباره آن پایان دهند. این افراد با محکومیت و به حاشیه راندن و لعنت تاریخ و امت و ملت مواجه خواهند شد./980/ب901/د

ارسال نظرات