۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۵۸۳۱۱
واکنش نماینده پارلمان عراق به طرح کنگره آمریکا؛

دوران نقشه کشی بیگانگان برای عراق به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، هدف از طرح کنگره آمریکا را شعله ور کردن فتنه مذهبی و تقویت تروریسم توصیف کرد.
شيخ همام حمودي نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق در پیامی نسبت به طرح کنگره آمریکا واکنش نشان داد و تصریح کرد: پروژه تعامل آمریکا با قومیت های عراقی بر اساس دولت مستقل تنها با هدف تجزیه عراق و شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی صورت می گیرد.

 

وی افزود: عراق از بافت قومیتی، مذهبی و دینی هماهنگی برخوردار است و هرگونه تلاش برای برهم زدن این بافت به معنای اقدام برای شلعه ور ساختن فتنه داخلی و تقویت تروریسم به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حمودی با تأکید بر اینکه وحدت ملت عراق با میلیون ها دلار مخدوش نمی شود، تصریح کرد: دوران آن گذشته است که دیگران برای ملت عراق نقشه راه بکشند. امروزه در برابر داعش ایستاده ایم و با تحکیم وحدت ملی درصدد ترسیم آینده خود و فرزندانمان هستیم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: هرگونه تصمیمی در این زمینه را به شدت محکوم کرده و اعلام می داریم که حاکمیت و وحدت عراق، خط قرمز است و هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد.

 

وی تأکید کرد: با همه قوای سیاسی و ملی و با استفاده از همه شیوه های ممکن با پروژه تجزیه عراق مبارزه خواهیم کرد.

 

گفتنی است کنگره آمریکا پیش نویسی تهیه کرده که بر اساس آن، کمک های نظامی به کُردها و اهل تسنن عراق بر اساس دو دولت مستقل ارائه شود./980/ب901/د

ارسال نظرات