۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۵۸۳۱۷
ایندیپندنت اذعان کرد؛

انگلیس با وجود سرکوبگری‎های شدید آل‌خلیفه حامی حکومت منامه است

خبرگزاری رسا ـ ایندیپندنت در یادداشتی یادآور شد با وجود گزارش‌های تکان‌دهنده از ظلم آل‌خلیفه علیه مردم بحرین و شکنجه آنان، دولت انگلیس هم‌چنان حامی حکومت آل‌خلیفه است.
بحرين

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که گزارشاتی از ظلم حکومت آل خلیفه علیه مردم بحرین منتشر می‌شود، دولت انگلیس از حکومت بحرین به عنوان متحد دیرین خود یاد کرده و حمایت خود از اقدامات این حکومت را اعلام داشته است.

 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی با اشاره به سرکوب ظالمانه حکومت بحرین علیه فعالان و شکنجه شهروندان به انتقاد دولت انگلیس و تحسین اقدامات ستمگرانه آل خلیفه پرداخت.

 

ایندیپندنت با اشاره به ملاقات اخیر مقامات انگلیس و شاه بحرین نوشت در این دیدار طرف انگلیسی ضمن تشریح اهداف مشترک منطقه‌ای و استراتژیک دو کشور به حکومت آل خلیفه این اطمینان را داد که برای تقویت روابط دوجانبه انگلیس متعهد می‌ماند.

 

در ادامه این یادداشت نویسنده به دادگاهی در کشور بحرین اشاره می‌کند که در آن حکمی برای «نبیل رجب» یکی از برجسته‌ترین فعالان حقوق بشر و باقی ماندن وی در حبس صادر شد اما جرم این فعال تنها توییت کردن درباره جنگ یمن بود.

 

نویسنده افزود از سوی دیگر «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس پیش از این در مجلس عوام کشورش خطاب به نمایندگان از بحرین به عنوان متحدی دیرین یاد کرد و گفت بحرین کشوری است که در مسیر صحیح حرکت می‌کند.

 

ایندیپندنت یادآور شد این برخوردهای وزارت خارجه انگلیس به همین‌جا ختم نشد، همین ماه آوریل سال گذشته بود که بعد از نقض حقوق بشر توسط حکومت بحرین، وزارت خارجه انگلیس آن را اقدامی مثبت عنوان کرد و گفت به دلایل اصلاحات قضایی و امنیتی این اقدامات صورت گرفتند.

 

در ادامه آمده است اما یک سال بعد از آن سازمان عفو بین‌الملل گزارشی منتشر کرد که به وجهه تاریک‌تری از این اصلاحات حکومت بحرین اشاره دارد. آن‌چه تحقیقات عفو بین‌الملل دریافته است در تضاد با پیشگویی‌های وزارت خارجه است؛ شرایط حقوق بشر امروز در بحرین وحشتناک و اصلاحات اندکی صورت گرفته است.

 

این یادداشت ضمن اشاره به گزارش‌های تکان‌دهنده عفو بین‌الملل و حقوق بشر بحرین می‌نویسد سه شیعه بحرینی هم به جرم شرکت در بمب‌گذاری برای کشتار سه افسر پلیس دستگیر شده بودند که زیر شکنجه آل خلیفه چنین اعترافی کردند و اعدام شدند.

 

در انتها نویسنده این مطلب تصریح کرد که انواع شکنجه‌ها علیه مردم بحرین که مخالف حکومت آل خلیفه هستند، اعمال می‌شود اما متحدان غربی آل خلیفه به خصوص انگلیس نه تنها این شکنجه‌ها را محکوم نمی‌کند بلکه آن را آن‌طور که خودشان دوست دارد ببینید، می‌بیند./982/د102/ک

 

ارسال نظرات