۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۴۵۸
آیت الله آصفی:

به حاشیه راندن بسیج مردمی از اهداف کنگره آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه آمریکا از آغاز اشغال عراق درصدد تجزیه این کشور بود، به حاشیه راندن بسیج مردمی را از اهداف طرح کنگره آمریکا عنوان کرد.
آيت الله محمد مهدي آصفي نماينده رهبري در عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق با صدور پیامی، تجزیه عراق را توطئه ای آمریکایی از آغاز اشغال این کشور توصیف کرد و افزود: پروژه تجزیه عراق به سه قسمت از آغاز اشغالگری آمریکایی در این کشور در دستور اشغالگران قرار داشت، اما اعلام نشده و هم اکنون به صورت تدریجی از آن سخن گفته می شود تا ملت عراق به آن عادت کند.

 

وی افزود: آمریکایی ها زمانی که عراق را اشغال کردند، این کشور را سرشار از خشم نسبت به اشغالگری دیدند و درس های فراموش نشدنی را از مقاومت اسلامی عراق متحمل شدند. آنان گزینه ای جز تجزیه عراق نیافتند تا این قدرت بزرگ در منطقه را از هم فروپاشند و راه نفوذشان به عراق فراهم شود.

 

آیت الله آصفی تصریح کرد: قشرهای مختلف ملت عراق باید در این دوران و پس از سخنان کنگره آمریکا مبنی بر توزیع سلاح و تجهیزات نظامی به کُردها و اهل تسنن به صورت مستقیم و بدون در نظر گرفتن دولت مرکزی و همچنین به حاشیه راندن و محاصره بسیج مردمی، به آمریکایی ها و جهانیان بگویند که به صورت یکپارچه مخالف پروژه آمریکایی هستند.

 

نماینده رهبری ادامه داد: مسؤولان عراقی نیز باید مخالفت خود را با این پروژه استعماری استکباری به شکل کامل و قاطع اعلام کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت که وحدت ملت عراق ضامن شکست پروژه آمریکایی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات