۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۵۸۶۳۴
با معرفی نفرات برتر؛

مسابقات حفظ و تلاوت قرآن ویژه طلاب در کربلا پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ نفرات برتر سومین دوره مسابقات ملی حفظ و تلاوت قرآن کریم ویژه طلاب حوزه‌های علمیه عراق که در شهر مقدس کربلا برگزار شد، معرفی شدند.
مسابقات قرآن ويژه طلاب در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات ملی حفظ و تلاوت قرآن ویژه طلاب حوزه‌های علمیه عراق، با مشارکت 160 تن در سالن سید الاوصیاء صحن حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد.

 

در این دوره از مسابقات، طلاب 20 حوزه دینی از نجف اشرف، کربلای معلی و سایر استان‌های عراق به رقابت پرداختند.

 

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات، شماری از علما و شخصیت‌های دینی از حوزه‌های علمیه عراق و فعالان قرآنی این کشور حضور پیدا کردند.

 

عمار الخزاعی، مسؤول واحد اطلاع‌رسانی و ارتباطات دار القرآن الکریم آستان مقدس حسینی در این باره گفت: در این مراسم، نفرات اول تا سوم، تلاوت آیاتی از قرآن کریم را ارائه دادند و اعضای کمیته داوری نیز به ایراد سخنانی پرداختند و در پایان مراسم به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

 

علی الخفاجی، عضو کمیته نظارتی این دوره از مسابقات بیان کرد:  در رشته تلاوت، شیخ سلیم عطوان، از حوزه علمیه «شهید یوسف» از بغداد مقام نخست را کسب کرد و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز مقام نخست به «شیخ وائل عبدالغفور» از مرکز دینی «الأمین» استان بصره تعلق گرفت.

 

وی افزود: همچنین در رشته‌های حفظ  5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم به بیست نفر برتر جوایزی اهدا شد.

 

ابو حسان البصری، رییس کمیته داوری این دوره از مسابقات با اشاره به سطح عملکرد شرکت‌کنندگان تصریح کرد: در این دوره شرکت‌کنندگان در حفظ و تلاوت عملکرد بالایی داشتند، همچنین دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی نیز مسابقات را در سطح بسیار بالایی برگزار کرد.

 

در پایان نیز حسن المنصوری، رییس دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی از تصمیم این مرکز برای برگزاری دوره تخصصی قرآنی در ساختمان دار القرآن الکریم ویژه طلاب حوزه‌های علمیه خبر داد./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات