۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۵۹۰۵۲

انتشار نخستن شماره ماهنامه قرآنی «البلاغ المبین» در کربلا

خبرگزاری رسا ـ نخستین شماره ماهنامه قرآنی «البلاغ المبین» ویژه طلاب علوم دینی به همت دارالقرآن آستان مقدس امام حسین (ع) در کربلای معلی منتشر شد.
حرم امام حسين(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست شماره ماهنامه‌ قرآنی ویژه طلاب علوم دینی با عنوان «البلاغ المبین» با همکاری مشترک دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) و شعبه این دارالقرآن در شهر مقدس قم منتشر شد.

 

هیئت تحریریه این ماهنامه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ماهنامه قرآنی «البلاغ المبین» نخستین گام برای فعال‌کردن طلاب علوم دینی در زمینه انجام پژوهش‌ها و ارائه تولیدات علمی قرآنی است.

 

در این اطلاعیه آمده است: دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برای توسعه منشورات و مفاهیم و موضوعات به گونه‌ای که پاسخگوی اهداف دارالقرآن و طلاب علوم دینی باشد، تلاش می‌کند.

 

سوق دادن حوزه‌های علمیه و آموزشگاه‌های اسلامی به سوی قرآن کریم و گرایش جوامع اسلامی به سمت فرهنگ و مفاهیم قرآن از دیگر اهداف این انتشارات قرآنی اعلام شده است.

 

شماره نخست این ماهنامه، دربردارنده توصیه‌ها و پیشنهادات نخستین سمینار قرآنی «تقویت فعالیت‌های قرآن در مدارس دینی» است که اخیراً به همت شعبه دارالقرآن کریم آستان مقدس حسینی (ع) و با حضور نخبگانی از دانشمندان و علمای شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد و علاوه بر این گروهی از کارشناسان مدارس دینی عراق نیز در این سمینار حضور داشتند.

 

نخستین شماره ماهنامه قرآنی «البلاغ المبین» در 16 صفحه منتشر شده است که شامل مقالات قرآنی نیز می‌شود./980/ب102/د

ارسال نظرات