۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۴۴۳
ماهاتیر محمد:

مشکل جهان اسلام تفسیر نادرست از قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر اسبق مالزی مشکل جهان اسلام را تفسیر نادرست از قرآن دانست و گفت برخی مسلمانان براساس شناخت خود و برای منافع انتخاب و تفسیر گزینشی از قرآن دارند.
ماهاتير محمد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست وزیر اسبق مالزی روز پنجشنبه در نشستی تحت عنوان اسلام و اسلامی سازی در موسسه صلح پردانا در پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی، گفت که گروه تروریستی داعش نمونه ای از این تفسیر نادرست است.

 

وی گفت که داعش از گروه هایی است که برای منافع، تفسیر نادرستی از قرآن ارائه کرده و براساس شناخت خود قرآن را به صورت گزینشی مورد استفاده قرار می دهد.

 

ماهاتیر محمد گفت: امروز نیز شاهد آن هستیم که گروه تروریستی داعش مسلمانان را می کشد و قبل از کشتن آنها فریاد الله اکبر سر می دهد.

 

وی گفت: کشتن در اسلام ممنوع است و قرآن نیز به چنین کاری سفارش نکرده است. این اتفاقات به این دلیل رخ می دهد که ما اسلام را آنگونه که در قرآن آمده اجرا نمی کنیم.

 

نخست وزیر اسبق مالزی، دلیل پیشرفت دانشمندان اسلامی در قدیم را پیروی از آموزه های قرآنی دانست و گفت: حال به دلیل پیروی نکردن از این آموزه های قرآنی دوران شکوه دانشمندان اسلامی سپری شده است.

 

پیر عرصه سیاست مالزی و منتقد اصلی سیاست های فعلی دولت این کشور، تصریح کرد: قرآن چیزهای خوبی به مسلمانان می آموزد و اگر از آن پیروی کنیم، هرگز دچار خطا نمی شویم.

 

به گفته وی، مسلمانان در دوره های قدیم از این آموزه ها پیروی کردند و در زندگی اشان موفق شدند. در آن زمان شاهد ظهور دانشمندان و ریاضیدانان بزرگی در دنیای اسلام بودیم، اما این موضوع دیگر ادامه نیافت.

 

وی با اشاره به محکومیت یک دانشجوی ریاضی مالزیایی در انگلستان به جرم داشتن عکس های غیراخلاقی کودکان، گفت: ما اکنون ریاضیدانانی داریم که 30 هزار عکس غیراخلاقی دانلود می کنند.

 

ماهاتیر محمد معتقد است: فتواها یا دستورات مذهبی تنها یک نظر هستند و نه قوانین اسلامی که همه مسلمانان باید از آن پیروی کنند.

 

وی گفت: اما در مالزی، اگر شما بر خلاف یک فتوا عمل کنید به دادگاه کشانده می شوید. برای مثال، یک نفر زمانی فتوایی صادر کرد که مسلمانان نمی توانند سال نو مسیحیان را تبریک بگویند، اما من سال هاست این کار را می کنم. اما هنگامی که این فتوا صادر شد، بسیاری از مردم با این تصور که این اقدام حرام است، سال نو را به مسیحیان تبریک نمی گویند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات