۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۵۹۶۷۷

ماهنامه پوپک در ایستگاه دویست و پنجاهم

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 250 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی سعید روستاآزاد ویژه اردیبهشت‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «حکایت های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک‌جان»، «جدول»، «داستان»، «سرگرمی» و «یادگار ماه» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «حیوانات در قرآن»، «بفرمایید نوش جان!»، «یخچال»، «داستان ترجمه»، «یک کتاب خواندنی»، «من اولین هستم»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «شعر»، «اختراعات ماندگار» و «گفته‌ها و شنیده‌ها» اشاره کرد.

 

در ذیل موضوعی با عنوان گفته‌ها و شنیده‌ها مطالبی درباره جایگاه معلم ذکر شده است که بخشی از آن به این شرح است: علامه طباطبایی، استاد دوران طلبگی شهید مطهری بود. از ایشان کتاب‌های باارزشی به یادگار مانده که یکی از آنها، کتاب مهم تفسیر «المیزان» است.

 

شهید مطهری به استادش خیلی احترام می‌گذاشت. یک بار فهمید استاد مریض شده است. با ناراحتی به دوستش گفت: این سید بیمار است؛ ولی هیچ کس نیست که به دردش برسد تا درمان شود. سرانجام خودش دست به کار شد و با تحمل رنج‌ها و زحمت‌های زیاد، علامه را برای معالجه به خارج کشور برد. وقتی استاد خوب شد، همراهش به ایران بازگشت.

 

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «مسافران بهشت»، «باغچه کوچک»، «از شنبه تا جمعه»، «میزگرد بچه‌ها»، «بچه‌ها نقاشی»، «کبوتر نامه‌رسان»، «روزهای نو»، «بچه‌ها خبر»، «من ایرانی‌ام» و «در باغ نهج‌البلاغه» به چشم می‌خورد.

 

مسافران بهشت یکی دیگر از بخش‌های این ماهنامه است که دربردارنده داستانی‌هایی از زندگی امیر سرلشگر خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی است که ذیل داستانی با عنوان پرواز به خاطر خدا آمده است: «پدرش از همان کودکی به او قرآن یاد داد. خیلی باهوش بود. همه معلم‌هایش از او راضی بودند. همیشه اسمش میان شاگرد اول‌های مدرسه دیده می‌شد. کنارخواندن درس، کارگری و کشاورزی هم می‌کرد تا بتواند کمک‌خرج خانواده‌اش باشد.

 

جنگ که شروع شد، برای دفاع از کشورش به جبهه رفت. از آن به بعد، بیش‌تر او را در آسمان می‌دیدند؛ چون یک خلبان ماهر بود و با هلیکوپتر به جنگ با دشمن می رفت. در کنار تلاش زیاد استراحت خیلی کمی داشت. خودش می‌گفت تا حالا کسی به اندازه من در جنگ پرواز نداشته است.

 

تانک‌های دشمن به سرعت در حال حرکت بودند. همین که خبر به گوشش رسید، سوار بر هلیکوپتر شد و پرواز کرد. چند هلیکوپتر دیگر هم به کمکش آمدند. با زدن هر تانک، زیر لب الله اکبر می‌گفت. ناگهان گلوله‌ای از پشت به هلیکوپترش خورد و آتش گرفت. او هنوز پرواز می‌کرد؛ ولی نه با هلیکوپتر، این بار با دو بال شهادت... و به سوی خدا...».

 

دویست و پنجاهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی سعید روستاآزاد ویژه اردیبهشت‌ماه 1394 در 68 صفحه و به قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات