۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۵۹۷۰۱
کاسترو:

روسیه و چین سپر قدرتمند صلح جهانی هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر انقلاب کوبا ضمن تبریک به مناسبت سالروز پیروزی شوروی بر آلمان نازی، روسیه و چین را سپری قوی برای صلح جهانی توصیف کرد.
 فيدل کاسترو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیدل کاسترو، رییس‌جمهور سابق کوبا و رهبر انقلاب این کشور در یادداشتی با عنوان «حق ما برای مارکسیست ـ لنینیستی بودن» که در رسانه‌های رسمی منتشر شد، نسبت به رشد جمعیت ابراز نگرانی کرد و اذعان داشت که میلیون‌ها دانشمند موجود در جهان می‌توانند شانس بقای بشر را که اخیرا مورد تهدید قرار گرفته افزایش دهند.

 

کاسترو به بررسی مسائلی همچون مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی شوروی بر آلمان نازی، جنگ‌های جهانی قرن گذشته، نقش شوروی در جنگ جهانی دوم و مشکلاتی که بشر برای بقا با آنها روبه‌روست، پرداخت.

 

رهبر انقلاب کوبا به اتحاد مستحکم میان ملت‌های روسیه و چین اشاره کرد و گفت: هر 2 کشور با همکاری وسیع، علم پیشرفته، ارتش‌های قدرتمند و سربازان شجاع خود یک سپر قوی از صلح و امنیت جهانی ایجاد کرده‌اند تا زندگی کره خاکی ما پابرجا باقی بماند.

 

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به رشد جمعیت و تهدیدهایی چون کبود آب و مواد غذایی برای هزاران میلیون نفر در یک بازه زمانی کوتاه خاطرنشان کرد: سلامت جسمی و روانی و روح همبستگی، قوانینی هستند که باید بر همه مستولی شوند، در غیر این صورت مقصد و سرنوشت بشر برای همیشه از دست خواهد رفت.

 

کاسترو همچنین تصریح کرد که میلیون‌ها دانشمند جهان می‌توانند شانس بقای بشر را که اخیرا مورد تهدید قرار گرفته افزایش دهند.

 

وی نسبت به ورود رودخانه‌ای از مهاجران آفریقایی به اروپای غربی ابراز تاسف کرد که صدها سال از سوی همین اروپاییان مورد استعمار قرار گرفته بودند.

 

متن نوشته شده از سوی رهبر انقلاب کوبا که 88 سال دارد و از سال 2006 به علت بیماری خود از قدرت کناره‌گیری کرده، همزمان با سفر «رائول کاسترو» برادر کوچک‌تر وی و رییس‌جمهور فعلی این کشور کارائیبی به روسیه صورت گرفته است؛ «رائول کاسترو» روز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور این کشور اوراسیایی دیدار کرد و امروز نیز در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی آن در جنگ جهانی دوم شرکت خواهد کرد.

 

فیدل کاسترو در ادامه افزود: به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالروز جنگ بزرگ میهنی (در روسیه دوران جنگ جهانی دوم از زمان تهاجم نازی‌ها به اتحاد جماهیر شوروی در ژوئن 1941 تحت این نام شناخته می‌شود) مایل هستم ملت قهرمان شوروی را که خدمتی بزرگ به جامعه بشر کرده را مورد تحسین قرار دهم.

 

وی در نهایت گفت: 27 میلیون تن از مردم شوروی که در جنگ بزرگ میهنی جان خود را از دست دادند، این کار را به خاطر بشریت و حق سوسیالیستی اندیشیدن و سوسیالیستی بودن، مارکسیست – لنینیستی بودن، کمونیست بودن و خروج از ما قبل تاریخ انجام دادند./994/ب102/د

ارسال نظرات