۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۵۹۷۵۷

رونمایی از «رسول مولتان» در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ کتاب «رسول مولتان» شامل شرح زندگی و مجاهدت‌های شهید سید محمدعلی رحیمی در غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.
کتاب «رسول مولتان»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبری حوزه هنری، کتاب «رسول مولتان» شامل شرح زندگی و مجاهدت‌های شهید سید محمدعلی رحیمی، روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه با حضور غلامعلی حداد عادل و تنی چند از شخصیت های برجسته فرهنگی کشور در غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

 

 این کتاب به  همت علیرضا قزوه زینب عرفانیان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

 

رسول مولتان روایت واقع گرایانه زندگی شهید سید محمدعلی رحیمی است که از زبان همسرش مریم قاسمی زهد بیان شده است.

 

رحیمی شهیدی است که عمر خود را در هند، پاکستان، آفریقا و افغانستان صرف ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و تشیع راستین کرد و با منش و گفتار خود بر وحدت و نزدیکی میان همه مذاهب اسلام تاکید و با تبلیغ زبان فارسی سعی بر توسعه عمق استراتژیک انقلاب اسلامی داشت.

 

این کتاب به لحاظ برخورد فرهنگی شهید با جریانات تکفیری و روایت روزهایی که شهید رحیمی در غربت، زیر تیغ وهابیت گذراند و میدان را خالی نکرد و متن آن این روزها با توجه به تحولات منطقه تازگی و جذابیت بالایی دارد. به ویژه اینکه متن آن روایت کننده فعالیتهایی است که در نهایت به شهادت این سردار بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی توسط نیروهای تکفیری در پاکستان انجامید.

 

این کتاب روایت زندگی شهیدی است که رهبر انقلاب اسلامی تنها پس از یک هفته از شهادتش، خانواده اش را به حضور پذیرفت و از مجاهدت های این شهید تقدیر نمود.

 

کتاب «رسول مولتان» در یک پیشگفتار، یک مقدمه و 7 فصل و در 210 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر تدوین و منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات