۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۵۹۹۲۴

«سیری در گلزار مثنوی»؛ شرح شیرین حکایات مثنوی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب «سیری در گلزار مثنوی» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی با حضور استاد مهدیه الهی قمشه ای به عنوان نویسنده اثر، رونمایی می شود.
سيري در گلزار مثنوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مثنوی معنوی یکی از آثار فاخر ادبیات کهن پارسی است که بدون تردید، مهم‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین تجربه عرفانی بشر است.


به همین سبب کتاب «سیری در گلزار مثنوی» نوشته مهدیه الهی قمشه ای توسط انتشارات آستان قدس رضوی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور نگارنده اثر رونمایی و به علاقه مندان عرضه می شود.

 

این اثر ارزشمند که به شرح 32 حکایت از دفتر نخست مثنوی می‌پردازد، مجموعه درس‌های مثنوی معنوی که خانم الهی قمشه‌ای در سال‌های گذشته در کلاس‌های مختلف به علاقه مندان ارائه کرده‌ است را با زبانی شیرین و شفاهی به خواننده ارائه می کند.


روش شرح مثنوی در کتاب «سیری در گلزار مثنوی» بیان برخی از بیت‌ها و شرح و توضیح نکات دینی، عرفانی و ادبی مربوط به حکایت است که در مراحل مختلف ویرایش کتاب کوشیده شده بیان شیرین و روش شفاهی صاحب اثر حفظ و به خواننده منتقل شود.


این کتاب 180 صفحه ای که توسط کامران عباسی تصویرگری شده است، در قطع رقعی و تیراژی برابر با یک هزار نسخه به قیمت 150هزار ریال همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.


شایان ذکر است بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در محل مصلای حضرت امام خمینی رحمةالله علیه برگزار می شود و علاقه مندان به بازدید از غرفه «به نشر»، می توانند به 3 غرفه عمومی واقع در شبستان، انتهای راهرو 7 جنب ستاد نمایشگاه،  غرفه کودک و نوجوان به نشانی چادر 24D ، غرفه 182 و همچنین غرفه دانشگاهی در چادر A18 غرفه 265 مراجعه و همچنین عناوین کتاب ها و محصولات فرهنگی این انتشارات را از طریق نشانی اینترنتی
www.behnashr.com مشاهده کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات