۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۶۰۳۳۷
به مناسبت شصت وهفتمین سالروز اشغال فلسطین؛

نشست بررسی «اشغال فلسطین؛ اهداف و انگیزه‌ها» در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا - نشست بررسی «اشغال فلسطین؛ اهداف و انگیزه‌ها» به مناسبت شصت وهفتمین سالروز اشغال فلسطین در انجمن روزنامه نگاران مسلمان در تهران برگزار شد.
فلسطين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست بررسی «اشغال فلسطین؛ اهداف و انگیزه‌ها» به مناسبت شصت وهفتمین سالروز اشغال فلسطین که پیش از ظهر امروز در انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شد، با انتقاد به عدم توجه مجامع بین المللی به کشور فلسطین گفت: مساله فلسطین به عنوان مساله درجه دوم هم مطرح نمی شود.

 

وی با اشاره به نشست چند روز اخیر کمپ دیوید اظهار داشت: در این نشست با شرکت سران عرب و با اوباما در رابطه با مساله فلسطین صحبتی نشده است و حتی نامی هم از فلسطین آورده نشده است.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه معتقد است که مساله فلسطین باید از طریق مناسبت ها احیا شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند که آدم مومن از یک جهت دوبار گزیده نمی شود و نمی دانم چرا این مساله برای ما کم اهمیت شده است.

 

ابوشریف با اشاره به شکست ناپلئون بناپارت در سال 1798 میلادی از فلسطین عنوان کرد: بعد از آن دعوتی برای یهودیان برای سکنی شدن در فلسطین مطرح شد.

 

وی افزود: این مساله بازتابی نداشت تا اینکه سالها بعد انگلیس این دعوت را در کنفرانسی مطرح کرد و مساله اسکان یهودیان در سرزمین فلسطین مطرح شد.

 

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین هدف دشمنان را جلوگیری از وحدت عرب دانست و گفت: غرب خواستار این بود که جهان اسلام متفرق باشد و اگر مناطق مسلمان نشین متحد شوند غرب را خواهند بلعید.

 

ابوشریف  با بیان اینکه در آن زمان فلسطین تحت  حاکمیت عثمانی بود، تصریح کرد: صهیونیست برای اسکان یهودیان و شهرک شهرک سازی اقدام کردند در صورتی که یهودیان سه در صد جمعیت فلسطین را تشکیل می دادند.

 

وی با اشاره به روند حرکت صهیونیست ها برای تصاحب فلسطین خاطر نشان ساخت: برای اسکان یهودیان یک سرمایه دار یهودی مبلغی برای شهرک سازی در اختیار صهیونیست ها قرار داد.

 

گفتنی است 15 می 1948 (25 اردیبهشت 1327) سالروز آغاز جنگی میان فلسطینیان و گروه های تبهکار صهیونیستی است که طی آن فلسطین به کمک انگلیس و آمریکا به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد و بیش از 700 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه خود اخراج شدند./818/ب202/د

ارسال نظرات