۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۴۳۱
حاشیه‌های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

عرضه کتاب‌های سلمان رشدی و فرقه‌های نوظهور در نمایشگاه کتاب تهران!

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال همانند سال‌های گذشته دارای حواشی فراوانی بود، از ورود و دخالت حامیان فتنه تا نفوذ تفکرات شیطانی در این رویداد فرهنگی را می‌توان نام برد.
نمايشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فرقه نیوز، نمایشگاه بین المللی کتاب امسال همانند سال‌های گذشته دارای حواشی فراوانی بود، از ورود و دخالت حامیان فتنه تا نفوذ تفکرات شیطانی در این رویداد فرهنگی را می‌توان نام برد.

 

دو عنوان کتاب «غضب» و «العار» نوشته سلمان رشدی ملعون که در غرفه «دارالتکوین» از بیروت در حال عرضه بود، از سوی حراست ارشاد جمع آوری شد. در غرفه «نگاره ثریا» کتابی تحت عنوان «Khatamis Iran» (ایران خاتمی) نوشته «غنچه تضمینی» عرضه می‌گردد که در آن خاتمی به عنوان شخصیتی که به دنبال از بین بردن انزوای بین المللی ایران و آوردن کشور به قرن 21 بود توصیف شده است، تضمینی از فعالین سیاسی لندن نشین است که کتاب‌های مختلفی در خصوص ایران نوشته است.

 

غرفه‌های «چشمه» و «ققنوس» اقدام به توزیع کتاب‌های «بعد دیگر نمی‌توان خوابید» و «عشق روی چاکرای دوم» نوشته «ناتاشا امیری» می‌نمایند؛ ناتاشا امیری از پیروان فرقه «ایلیا میم رام الله» می‌باشد.

 

کتاب «خانه ای در دشت» نوشته «ای.آل. داکتروف» با ترجمه «مهرشید متولی» در نشر «قطره» توزیع می‌شود؛ علیرغم این که این کتاب به علت مسائل غیر اخلاقی از ارشاد مجوز چاپ نگرفته، اما در حال حاضر با نفوذ تیم مرتبط با مهاجرانی در اداره کتاب ارشاد منتشر شده و در نمایشگاه توزیع می‌شود.

 

انتشارات «جامعه شناسان» به دلیل عرضه کتاب «بی وفایی در روابط زناشویی» با نظر کمیته نظارت و ارزشیابی به مدت دو روز تعطیل شد.

 

غرفه انتشارات «صبح فردا» که کتب «محمدرضا نکونام» را عرضه می‌کند با دستور دادگاه ویژه روحانیت تعطیل شد.

 

انتشارات «آوای مکتوب» اقدام به توزیع رمان سه جلدی «1Q84» نوشته «هاروکی موراکامی» با ترجمه «معصومه عباسی» می‌نماید که سراسر حاوی مضامین مبتذل بوده و ضمن تشریح بی پرده مسائل جنسی به موضوع خیانت زن به همسرش نیز پرداخته است؛ این کتاب که چندین سال موفق به دریافت مجوز انتشار نشده بود در سال 94 توسط آوای مکتوب منتشر شده است.

 

انتشارات «هورمزد» اقدام به توزیع کتاب «وقتی زن‌ها سیگار می‌کشند» نوشته «مهناز میرزایی» می‌نماید؛ این کتاب دارای گرایشات افراطی فمینیستی بوده که شخصیت اصلی آن زنی با علاقه شدید به سیگار بوده و نویسنده از این طریق طی داستان اعتراض خود را به جامعه اعلام می‌دارد./998/د102/ق

ارسال نظرات