۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۶۰۵۰۱
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

شاهد استقبال جوانان از کتاب های حوزه «اخلاق» هستیم

خبرگزاری رسا ـ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برای بیست و هشتمین سال متوالی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه عرضه کتاب برپا کرده است.
نمايشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال 1366 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. نمایشگاه کتاب تا سال 1385 در همین مکان برگزار می‌شد، اما به علت استقبال زیاد ناشران و مراجعه کنندگان داخلی و خارجی از سال 1386 نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی(رحمةااله علیه) تهران برگزار می‌شود و در تمام این سال ها بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در این نمایشگاه حضور فعال داشته است.

 

بنیاد پژوهش هاى اسلامى آستان قدس رضوی با هدف ترویج و نشر فرهنگ اسلامى در سال 1363 تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این بنیاد به عنوان مرکزى علمى و پژوهشى و وابسته به شوراى عالى فرهنگى آستان قدس رضوى، با نظارت هیأت مدیره و با همکارى محققانى از حوزه و دانشگاه در قالب گروه هاى پژوهشى در راستاى تحقق اهداف فرهنگى آستان قدس رضوى فعالیت می کند.

 

عرضه 800 عنوان کتاب

این بنیاد امسال نیز با 800 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته تا تازه های نشر و سایر کتاب ها و محصولات فرهنگی خود را در حوزه های مختلف برای عموم بازدیدکنندگان معرفی و به نمایش بگذارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر الهی خراسانی، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره غرفه بنیاد پژوهش های اسلامی گفت: این بنیاد بیش از هزار و 800 عنوان کتاب تالیف و به چاپ رسانده که امسال به علت محدودیت مکانی فقط 800 عنوان کتاب را به نمایش و عرضه گذاشته است.

 

وی افزود: برخی از کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه بیش از 10 جلد هستند و به عنوان کتاب های مرجع مورد استفاده و تهیه کتابخانه ها و پژوهشگران متخصص قرار می گیرند.

 

عناوین محصولات

وی با تاکید بر اینکه این بنیاد در حوزه تالیف، تصحیح و ترجمه کتاب فعالیت دارد، اظهار داشت: علوم قرآن، علوم حدیث، تاریخ اسلام، کلام، فلسفه، حوزه جغرافیایی و سیره معصومین علیهم السلام برخی از عناوین کتاب های عرضه شده در غرفه بنیاد پژوهش های اسلامی در نمایشگاه کتاب امسال است.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حوزه کتاب های اخلاقی شاهد استقبال جوانان هستیم، ابراز داشت: با توجه به مراجعه قشرهای مختلف مردم به این غرفه، کتاب های اخلاقی و درس های نهج البلاغه مورد استقبال جوانان حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته است.

 

گفتنی است؛ غرفه بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، در راهروی 27، غرفه 27، سالن انتشارات عمومی واقع شده است و تا برخی از مسئولان کشوری چون وزیر ارشاد، نمایندگان مجلس، اساتید حوزه و دانشگاه و ... از این غرفه بازدید کرده اند./1308/د102/ق

ارسال نظرات