۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۶۰۵۱۹

اخبار آستان قدس رضوی از نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ حضور گروه‌های خرید کتابخانه‌ آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «درآمدی برکتابخانه ابن شهر آشوب»، انتشار مجموعه چهارجلدی «رُبات ها» و بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در «خط روشن» از عناوین اخبار آستان قدس رضوی از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
نمايشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، عیسی اختری طوسی، رییس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: کارشناسان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در قالب پنج گروه خرید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کنند.

وی افزود: در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه 1394 برگزار می‌شود، مشاوران خرید کتاب‌های عربی و لاتین نیز گروه‌های خرید سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را همراهی می‌کنند.

اختری طوسی عنوان کرد: گروه خرید منابع عربی، وظیفه تهیه یک نسخه از کتاب‌های جدید موجود در نمایشگاه (به غیر از موضوعات علوم‌پایه، فنی و مهندسی، پزشکی و کامپیوتر) را به منظور غنای مخزن چاپی کتابخانه مرکزی به عهده دارند.

رییس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: همچنین تهیه یک نسخه از کتاب‌های جدید منتشر شده مرتبط با موضوع کتابخانه‌های تخصصی سازمان از دیگر وظایف این گروه خرید است.

وی عنوان کرد: وظیفه خرید کتاب  های جدید در موضوع اسلام، ایرانشناسی و مراجع اسلامی نیز بر عهده گروه خرید منابع لاتین است. خرید این منابع پس از مشورت با مشاور خرید کتاب‌های لاتین سازمان  انجام می‌شود.

اختری طوسی با بیان این مطلب که گروه خرید فارسی، خرید کتاب‌های عمومی از شبستان اصلی و ناشران عمومی را انجام می‌دهند، گفت: خرید دو نسخه از کتاب‌های جدید به منظور غنای مخزن چاپی از وظایف اصلی این گروه خرید است، خرید دو نسخه از کتاب‌های جدید منتشر شده از غرفه‌های دانشگاهی نیز به منظور تکمیل مجموعه مخزن چاپی و دو نسخه برای تالارهای امانت آقایان و بانوان از دیگر وظایف گروه خرید فارسی است.

اختری طوسی اظهار کرد: خرید تازه های نشر کودکان و نوجوانان از جمله سیاست‌های گروه خرید کودکان و نوجوانان است.

رییس اداره خدمات کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گروه خرید سمعی و بصری و کتاب الکترونیکی به عنوان پنجمین گروه خرید، تهیه و خرید دو حلقه منابع جدید سمعی و بصری و الکترونیکی را به منظور تکمیل مجموعه تالار سمعی و بصری برعهده دارند.

 

نشست تخصصی نقد و  بررسی کتاب «درآمدی برکتابخانه ابن شهر آشوب»

همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «درآمدی برکتابخانه ابن شهر آشوب» به همت بنیاد پژوهش‌های  اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

نقد و بررسی کتاب «در آمدی بر کتابخانه ابن شهر آشوب» در تاریخ 26 اردیبهشت، در محل سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم؛ قاسم نور، مولف کتاب «درآمدی برکتابخانه ابن شهر آشوب»؛ صابری و استاد دانشگاه فردوسی و مدیر نمایشگاه و گروه کتاب شناسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی؛ محسن نصر آبادی از استادانی هستند که در این نشست حضور دارند.

گفتنی است؛ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 8 شب در مصلای تهران میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود و غرفه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با متراژ 33 متر مربع در راهرو 27 شبستان اصلی مصلای بزرگ تهران واقع شده و محصولات خود را به علاقه‌مندان در حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه می‌دهد.

 

انتشار مجموعه 4جلدی «رُبات ها»

انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجموعه چهار جلدی «رُبات ها» را رونمایی و به بازار نشر کشور عرضه می کند.

پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین به کارگیری روزافزون رُبات ها در صنایع پیشرفته و یا زندگی روزمره انسان امروزی، جذابیت داشتن آگاهی در این زمینه را به ویژه در میان گروه سنی کودک و نوجوان افزایش داده است.

در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی تلاش دارد تا با تولید و چاپ مجموعه کتاب چهار جلدی «رُبات ها» گامی را در راستای ارتقاء اطلاعات علمی و تکنولوژیکی و همچنین افزایش علاقه مندی کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب بردارد.

این مجموعه چهار جلدی را که شامل کتاب هایی با عناوین «روبات ها چگونه کار می کنند» نوشته «جِنی ماست»،

«مسابقات روباتیک» نوشته «کریستفر فارست»، «روبات های نظامی شگفت انگیز» نوشته «شون استوارت پرایس» و همچنین «روبات های فضایی حیرت آور» نوشته «مایکل اُهیرن» می شود، مجید عمیق ترجمه کرده است.

مجموعه «رُبات ها» که با مدیریت هنری امیر مفتون در چهار جلد 32 صفحه ای قطع وزیری کوتاه برای نخستین بار توسط به نشر تولید و چاپ شده است، با مبلغ 65.000 ریال برای هر جلد، در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

شایان ذکر است بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در محل مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود و علاقه مندان به بازدید از غرفه «به نشر»، می توانند به 3 غرفه عمومی واقع در شبستان، انتهای راهرو 7 جنب ستاد نمایشگاه،  غرفه کودک و نوجوان به نشانی چادر 24B ، غرفه 182 و همچنین غرفه دانشگاهی در چادر A18 غرفه 265 مراجعه و همچنین عناوین کتاب ها و محصولات فرهنگی این انتشارات را از طریق نشانی اینترنتی www.behnashr.com مشاهده کنند.

 

بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در «خط روشن»

 موسسه فرهنگی قدس، به بهانه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویژه نامه «خط روشن» با محوریت بازخوانی بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوی موضوع کتاب و کتاب خوانی را منتشر می‌کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس با بیان این مطلب عنوان کرد: این ویژه نامه 24 اردیبهشت ماه جاری در 16 صفحه به صورت رایگان ضمیمه روزنامه قدس در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.
حمزه واقعی افزود:  گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین هدایت، در خصوص تاکید اولویت مطالعاتی مطرح شده از جانب رهبر انقلاب اسلامی، گپی دوستانه با مهدی قزلی، نویسنده کتاب «پنجره‌های تشنه» درباره وضعیت کتاب خوانی در ایران و مصاحبه با مدرس دانشگاه و فعال حوزه کتاب و کتاب خوانی، جلیل معماریانی از جمله مطالب این ویژه نامه است.
مدیر عامل موسسه فرهنگی قدس افزود: مروری بر آخرین تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، نگاهی به وضعیت فعلی مطالعه در کشور، مروری بر علل کتاب نخواندن، چند ایده برای کتاب خواندن، پر فروش‌های نمایشگاه کتاب امسال و حاشیه‌هایی از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران از دیگر مباحثی است که در ویژه‌نامه «خط روشن» گنجانده شده است./1308/ن603/ق

ارسال نظرات