۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۶۰۷۰۵

اعتراض نژادپرستان به برگزاری نمایشگاه کتاب اسلامی در بلژیک

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه سالانه کتاب اسلامی در شهر «آنتورپن» واقع در شمال بلژیک افتتاح شد با اعتراض نژادپرستان و اسلام‌ستیزان مواجه شد.
بلژيک

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از نژادپرستان و اسلام‌ستیزان در مقابل نمایشگاه کتاب اسلامی که سالانه در شهر «آنتورپن» واقع در شمال بلژیک برگزار می‌شود، تجمع کردند.


این در حالی است که تعداد زیادی از علما، دانشمندان، مبلغان و مسئولان مراکز اسلامی بلژیک روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.


بیش از صدها تن از نژادپرستان در بلژیک با شعارهای ضداسلامی و ضدمسلمانان در مقابل این نمایشگاه تجمع کردند و عناصر پلیس محلی به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و نزاع در اطراف نمایشگاه حاضر شد.


نمایشگاه کتاب اسلامی که به صورت سالانه برگزار می‌شود، با در معرض گذاشتن مشهورترین کتاب‌های اسلامی کار خود را آغاز کرد. این در حالی است که تعداد زیادی از این کتاب‌ها به زبان هلندی ترجمه شده بود، و شهر «آنتورپن» برعکس بروکسل پایتخت بلژیک، از جمله مناطق هلندی زبان بلژیک است.


تعداد زیادی از کتاب‌ها در مورد سیره نبوی شریف در این نمایشگاه عرضه شده است و نسخه‌هایی ترجمه‌شده از قرآن کریم نیز به صورت رایگان در میان بازدیدکنندگان توزیع  می‌شود.


طی برگزاری این نمایشگاه تاکنون تعدادی از علما و اندیشمندان اسلامی به سخنرانی پرداخته‌اند که با استقبال چشمگیر و غیرمنتظره بازدیدکنندگان مواجه شد.


این نمایشگاه برای اقلیت مسلمان بلژیک از آن جهت که در محیطی آکنده از کینه، دشمنی و ترویج گفتمان ضد اسلامی زندگی می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات