۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۶۰۷۰۷
حقوقدان استرالیایی:

مسلمانان استرالیا با معیارهای ناعادلانه قضاوت می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان استرالیا از یک سو به صورت ناعادلانه‌ای به‌خاطر رفتارهای عده‌ای خاص، با معیارهای بالاتر از بقیه جامعه سنجیده می‌شوند و از سوی دیگر از آن‌ها انتظار می‌رود که در هر شرایطی، بر اساس اسلام با معیارهای بالاتری رفتار کنند.
استراليا

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، لیدیا شلی، مشاور حقوقی استرالیایی در همایش «بررسی مشکلات مسلمانان در جامعه استرالیا» در سیدنی گفت: بیش از نیم میلیون مسلمان در استرالیا زندگی می‌کنند. چنین جمعیتی بدون تردید موفقیت‌ها و کاستی‌هایی را خواهند داشت همانطور که دیگر جوامع استرالیایی موفقیت‌ها و کاستی‌هایی دارند. اما به نظر می‌رسد،‌ هنگامیکه صحبت از مسلمانان می‌شود، معیارهای متفاوتی برای سنجش مطرح می‌شود.

 

 

وی افزود: این احساس وجود دارد که هرگاه خشونت یا جنایتی از سوی فردی با پیشینه مسلمانی رخ دهد، تک تک اعضای جامعه مسلمانان استرالیا باید پاسخگو باشند. مسلمانان از اینکه زیر ذره‌بین دیگران قرار گرفته‌اند تا اشتباهی مرتکب نشوند، بسیار مضطرب هستند؛ مقصر دانستن کل یک جامعه به خاطر رفتار یک عده، ناعادلانه است.

 

 

حقوقدان استرالیایی تصریح کرد: این انتظار از مسلمانان وجود دارد که تمام اقدامات کسانی‌ را که حتی تا به‌حال ندیده‌اند، با آن‌ها هرگز موافق نبوده‌اند و حتی نمی‌توانند آن‌ها را درک کنند؛ مرتب محکوم کنند. به نظر می‌رسد، مسلمانان از یک سو به صورت ناعادلانه‌ای به خاطر رفتارهای عده‌ای، با معیارهای بالاتر از بقیه جامعه سنجیده می‌شوند و از سوی دیگر از آن‌ها انتظار می‌رود که در هر شرایطی، بر اساس اسلام با معیارهای بالاتری رفتار کنند.

 

 

گفتنی است، آکادمی پژوهش و علوم اسلامی استرالیا با برگزاری سلسله‌ همایش‌هایی در سیدنی به بررسی مشکلات مسلمانان در جامعه استرالیا می‌پردازد.

 

دور بعدی این همایش روز دوم خرداد در سالن تئاتر «برایان براون» در شهر سیدنی برگزار خواهد شد که مسئله وجود معیارهای بالاتر برای مسلمانان را مورد بررسی قرار می‌دهد./982/د102/ک

 

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات