۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۸۸۲

پاسخ عضو ارشد الوفاق بحرین به ادعای مجری بی‎بی‎سی درباره ارتباط انقلابیان با ایران

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان سابق بحرین انقلاب این کشور را غیر مسلحانه خواند و تصریح کرد که حمایت رییس جمهور ایران از شیخ علی سلمان به معنای تجهیز انقلابیان به اسلحه نیست.
خليل المرزوق، رييس شوراي سياسي جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل المرزوق، معاون سابق رییس پارلمان و رییس شورای سیاسی  جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، به بررسی مسائل بحرین به ویژه پس از آغاز تجاوز عربستان به یمن پرداخت و گفت: وضعیت سیاسی و انقلابی بحرین مشابه هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست. انقلاب بحرین به طور مسالمت آمیز و در راستای اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور آغاز شد.

 

وی افزود: انقلاب بحرین بر خلاف برخی از کشورهای عربی مسلحانه نیست. انقلابیان نه در گذشته و نه در آینده از سلاح برای پیشبرد اهداف انقلاب خود استفاده نمی‎کنند.

 

معاون رییس پارلمان سابق بحرین در پاسخ به سوالی که آیا جنگ عربستان با یمن تاثیری در کشورهای منطقه به ویژه این کشور خواهد داشت، گفت: به طور یقین کشورهای منطقه از تجاوز عربستان به یمن تاثیر بسیاری می‎پذیرند به ویژه بحرین که یک کشور کوچک در خاورمیانه محسوب می‎شود.

 

وی ادامه داد: حکومت آل‎خلیفه برای منحرف ساختن افکار بین الملل از سرکوب معارضان در این کشور و جلب اعتماد همپیمانان خود در کشورهای عربی در تجاوز عربستان به یمن مشارکت کرد.

 

ایران نقشی در تحریم انتخابات نداشت

 

خلیل المرزوق در ادامه به اتهام مجری بی بی سی مبنی بر همدستی الوفاق و حوثی‎ها و هدایت شدن آنان از کشورهای خارجی جهت انقلاب در بحرین و یمن پاسخ داد و گفت: جمعیت الوفاق از هیچ کشور و شخصی از سوی کشورهای خارجی دستور نمی‎گیرد.

 

وی در حالی که مجری بی بی سی عربی در بخش دیگر سوالات خود تلاش می‎کرد که الوفاق را به ایران مرتبط سازد و با طرح این سوال که آیا جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به دستور و توصیه ایران انتخابات پارلمان گذشته را تحریم ساخته است، گفت: انقلابیان بحرین خود تصمیم بر تحریم انتخابات پارلمان که در پایان آذرماه سال گذشته برگزار شد، گرفتند و جمعیت الوفاق هیچ گونه ارتباطی با ایران ندارد که بخواهد از آن‎ها دستور بگیرد.

 

رییس شورای سیاسی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین افزود: انقلاب بحرین از سوی ایران هدایت نمی‎شود و همان طور که در گزارش شریف بسیونی، رییس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در بحرین آمده است، ایران نقشی در این کشور ندارند.

 

وی در پاسخ به سخن مجری شبکه بی بی سی عربی که حمایت و نامه سران حکومت ایران مانند حسن روحانی، رییس جمهور و امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه این کشور در اعلام همبستگی با  شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین و سایر انقلابیان بازداشت شده و همچنین حمایت حجت الاسلام سید حسن نصر الله را نشان از هدایت انقلاب بحرین و تجهیز انقلابیان به سلاح از سوی ایران و حزب الله دانسته بود، گفت: بسیاری از سازمان‎های حقوق بشر و مجامع بین المللی حتی زید بن رعد کمیسار عالی حقوق بشر از شیخ علی سلمان و همه معارضان بحرینی حمایت کرده‎اند. آیا حمایت آنان نشان از تجهیز انقلابیان به سلاح است؟

 

المرزوق تاکید کرد که انقلاب بحرین مانند سایر انقلاب‎ها در کشورهای عربی مانند لیبی و یمن از سوی کشورهای خارجی هدایت نمی‎شود بلکه یک حرکت خود جوش است./994/ب901/د

ارسال نظرات