۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۶۲۰۶۶
میلاد عرفان‌پور:

از نتایج سحر در بین تمام کتاب‌هایی که با موضوع شعر انقلاب وجود دارد کامل‌تر و جامع‌تر است

خبرگزاری رسا ـ شاعر متعهد و آیینی کشور با بیان این که سنگری سابقه سه دهه حضور جدی به عنوان معلم و نظریه‌پرداز در حوزه شعر انقلاب دارد، گفت: وقتی کتابی درباره شعر انقلاب نوشته می‌شود که معنای وسیع و زوایای متعددی دارد، باید بدانیم .
 ميلاد عرفان‌پور، شاعر متعهد و  آييني کشور،

 

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، میلاد عرفان‌پور، شاعر متعهد و آیینی کشور، در مراسم رونمایی کتاب «از نتایج سحر» با بیان اینکه سخن گفتن درباره اثر سنگری کار دشواری است، اظهار کرد: وقتی کتابی درباره شعر انقلاب نوشته می‌شود که معنای وسیع و زوایای متعددی دارد، باید بدانیم که چه شخصیتی چنین اثری را نگاشته است.

 

وی ادامه داد: سنگری سابقه سه دهه حضور جدی به عنوان معلم و نظریه‌پرداز در حوزه شعر انقلاب دارد.

 

عرفان‌پور با بیان اینکه شعر انقلاب وارد دهه چهارم شده است، تصریح کرد: البته می‌توان گفت که شعر انقلاب اسلامی سال‌ها پیش از پیروزی آن متولد شده است. با این حال عنوان شعر انقلاب تا همین چند سال پیش عنوانی مظلوم بود و تصور غلطی درباره این عنوان رایج بود، مبنی بر اینکه شعر انقلاب تنها مربوط به روز بیست و دوم بهمن ماه می‌شود.

 

وی گفت: در سال‌های اخیر با همت و پشت کار و جهاد شخصیت‌های ادبی و فرهنگی همچون محمدرضا سنگری دیدگاه‌ها به شعر انقلاب اسلامی تغییر کرده است. وی در کتاب «از نتایج سحر» تعریف جامعی از شعر انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

 

این شاعر کشورمان با بیان اینکه به قالب‌ها و گونه‌های مختلفی در کتاب سنگری پرداخته شده است، عنوان کرد: عنوان‌هایی همچون شعر هیأت، شعر پیامکی، شعر نیایش در این کتاب به طور مفصل پرداخته شده است. اخیرا مشغول دفاع پایان نامه‌ام بودم و در این راستا از کتاب «از نتایج سحر» استفاده کردم و در بین تمام کتاب‌هایی که با موضوع شعر انقلاب وجود داشتند، این اثر کامل‌ترین و جامع‌ترین اثر بود./998/د102/ق

ارسال نظرات