۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۲۷۹۹
علمای اهل‎تسنن عراق تأکید کردند؛

سکوت در برابر تروریست‎ها کافی است

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل‎تسنن عراق با محکومیت انفجار روز گذشته در نماز جمعه شیعیان عربستان، بر لزوم پایان سکوت و بی تفاوتی نسبت به اقدامات تروریست‎ها تأکید کرد.
مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مجمع علمای اهل تسنن عراق که ریاست آن را شیخ خالد الملا برعهده دارد، انفجار تروریستی روز گذشته در نماز جمعه شیعیان قطیف که به شهادت 20 نمازگزار و مجروح شدن 100 تن دیگر انجامید را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: دست جنایت و نامردی در خانه ای از خانه های خدا علیه مومنان و نماز نمایان شد تا جمع کثیری از شهروندان بی گناه عربستان به شهادت برسند و جنایتی دیگر به پرونده جنایت های تروریستی گروه های تندرو اضافه شود.

 

مجمع علمای اهل تسنن افزود: این جنایت را به شدت محکوم کرده و باند تروریستی داعش را مسؤول مستقیم این جنایت می دانیم، به ویژه اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه بر جاری کردن دریایی از خون در عربستان وعده داده و بر هدف قرار دادن شیعیان این کشور تأکید کرده بود.

 

این مجمع کشتار مسلمانان را دردناک خواد و تصریح کرد: نسبت به تندروی کور که هیچ وابستگی به اسلام و اهل تسنن ندارد، هشدار می دهیم. مطالبه حقوق باید به بهترین وجه ممکن و به دور از ظلم و کتشار بی گناهان و تخریب جوامع انجام شود.

 

علمای اهل تسنن عراق بر حکمت مسؤولان و هوشیاری ملت عربستان در قبال مبارزه با این اقدامات باطل تأکید کرده و ادامه دادند که دولت عربستان توانایی مقابله با فتنه و مجازات شدید عاملان این جنایت را دارد.

 

آنان خاطر نشان کردند: وقت آن فرارسیده که همه اعراب و مسلمانان در مبارزه با گروه های تندرو متحد شوند. متأسفانه برخی افراد همچنان از داعش و سایر گروه های تروریستی خونریز حمایت می کنند.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: سکوت و بی تفاوت نسبت به باندهایی که درصدد سرقت مذهب و قومیت بوده و مردم شرق و غرب دنیا را قتل عام می کنند، کافی است. این افراد و گروه ها باید رسوا و محاصره شده و منابع مالی و معنوی و رسانه ای آنها توقیف شود.

 

مجمع علمای اهل تسنن برای همه کسانی که در راه عقیده و ایستادگی در برابر فساد به شهادت می رسند، رحمت فرستاد./980/ب902/د

ارسال نظرات