۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۶۲۸۲۰
امام جمعه نجف:

داعش بزرگترین دشمن کنونی حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف، از داعش به عنوان بزرگترین خطر کنونی حوزه‎های علمیه یاد کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در پنجمین همایش علمی مرکز پژوهش های تخصصی حوزه و دانشگاه، تروریست های داعش را دشمن اصلی حوزه علمیه دانست و تأکید کرد که این گروه تروریستی همه افکار خود را علیه حوزه بسیج کرده است.

 

وی افزود: این همایش گامی مهم در وحدت حوزه و دانشگاه به شمار می آید تا هر کدام از آنها نقش خود را در مقابله با چالش ها علیه تفکر تروریستی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره خطرهای پیش رو حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه از روزهای اول در معرص خطر قرار داشته و ائمه اطهار(ع) نسبت به این مساله هشدار داده و بر لزوم عدم وابستگی آن به سیاست و حاکمان تأکید می کردند.

 

امام جمعه نجف ادامه داد: مراکز دینی در آن دوران، از حاکمانی که درصدد تغییر مذهب اهل بیت(ع) بودند، فرمان می گرفتند. گروه تروریستی داعش امروزه به حاکم دشمن حوزه اسلامی مبدل شده است و به شیوه های مختلف با حوزه به جنگ می پردازد.

 

وی از وابستگی به حاکمان و دوری از مردم به عنوان خطرهای پیش رو حوزه یاد کرد و اظهار داشت: اگر مراکز دینی از مردم دور شوند مطمئنا به حاشیه رانده شده و علما باید نسبت به این مساله به شدت هوشیار باشند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تأکید کرد: جدایی میان سیاست و دین بزرگترین خطر به شمار می آید و به همین دلیل است که مرجعیت تقلید نجف اشرف بر این خطر فائق آمده و فتوای جهاد کفایی که یک تصمیم سیاسی بزرگ بود را صادر کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات