۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۸۴۲
راه امام/ کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد؛

طرح آمریکا برای ایجاد دینی انحرافی با ظاهر اسلامی/ وهابیت منشا تمام جریانات تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خاورمیانه افکار منحرف وهابیت را منشا همه جریانات تکفیری دانست و گفت: آمریکا و انگلیس از قبل انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد دینی انحرافی با ظاهر اسلام بودند.
مصيب نعيمي، کارشناس مسائل خاورميانه

 

مصیب النعیمی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) پیرامون اسلام آمریکایی گفت: آمریکا و انگلیس به عنوان دو استعمارگر بزرگ، از قبل پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون درپی تشکیل و گسترش دینی به ظاهر اسلامی در کشورهای منطقه بودند.


وی با محکوم ساختن اقدامات استعمارگران در کشورهای منطقه خاطرنشان ساخت: هر کشور و دولتی که درپی سیطره بر ثروت‎های ملی و انحراف ارزش‎های دینی و مذهبی باشد، به طور قطع اسلام آمریکایی را احیا ساخته است.


این کارشناس مسائل خاورمیانه عربستان را یکی از استعمارگران جدید دانست و افزود: برخی از کشورهای عربی مانند عربستان فقط پیرو دستورات آمریکا هستند. آنان هیچ توجه‎ای به حقوق ملت خود و مسلمانان جهان ندارند.


مبانی و اندیشه‎های امام خمینی (ره) باید الگوی مسلمانان باشد


 وی با تاکید بر وحدت بین مسلمانان بیان داشت: امام خمینی (ره) فقط مصالح اسلامی را مورد نظر داشته و در راستای آن قدم بر می‎داشت. مسلمانان با تمسک به راه امام خمینی (ره) مسیر فکری ایشان را الگو قرار دهند و در راستای مصالح اسلام حقیقی حرکت کنند. هر چه تاریخ به سمت جلو حرکت می‎کند بیشتر به عمق افکار و اندیشه‎های امام خمینی (ره) پی خواهیم برد.


مصیب النعیمی، وهابیت و افکار منحرفش را سر منشا همه مشکلات و بحران‎های منطقه توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: وهابیت ده‎ها سال است که با هدف ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان و فراموش ساختن اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، کینه، بغض، حسد، نفرت و انزجار از مذاهب مختلف اسلامی را در مدارس خود آموزش می‎دهند.


وی ادامه داد: اساس و اصول افکار و اقدامات جریان‎های تکفیری و تروریستی در جهان بر گرفته از وهابیت است. آنان برای رسیدن به اهداف شوم مسلمانان را تکفیر می‎سازند.


امام خمینی با اعلام روز جهانی قدس یاد فلسطین را در جهان زنده نگه داشت


مصیب النعیمی در بخش دیگر سخنان خود به مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: قبل از اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) هیچ کس حتی تصور نمی‎کرد که نام فلسطین تا اکنون باقی بماند، امام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعلام روز جهانی قدس یاد فلسطین را در همه کشورها زنده نگه داشت.


وی با اشاره به دیدگاه‎ مختلف اندیشمندان و علمای اسلام پیرامون فلسطین خاطرنشان کرد: در بین آرای مختلف پیرامون فلسطین مانند تسلیم این کشور در برابر خواسته‎های رژیم اشغالگر اسرائیل، تقسیم، مصالحه و غیره بهترین نظریه و دیدگاه‎ را امام خمینی (ره) داشت.


این کارشناس کشورهای منطقه ادامه داد: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با رد همه نظریه‎های مطرح شده پیرامون فلسطین، رژیم اشغالگر اسرائیل را غده سرطانی خواند و دوستی و مصالحه با آنان را به شدت قبیح اعلام کرد. امام خمینی (ره) اسرائیل را اشغالگر توصیف کرد و خواستار اخراج آنان از اراضی اشغالی شد.


وی در بخش پایان گفت‎وگو، آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست و تصریح کرد که آمریکا یکی از حیله گران و استعمارگران جهان است لذا به هیچ عنوان این کشور قابل اعتماد نیست. آنان با حمایت از جریان‎های تروریستی در کشورهای منطقه برای رسیدن به خواسته‎های نامشروع و استعماری خود به هر وسیله‎ای مانند قلع و قمع انسان‎های بی‎گناه چنگ می‎زنند./994/ت302/ک
 

ارسال نظرات