۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۶۳۹۳۳

طرح کبک برای مقابله با گروه‌های تروریستی

خبرگزاری رسا ـ وزیر امنیت عمومی استان کبک در کانادا ابراز امیدواری کرد که امامان مساجد برای پیشگیری از پیوستن جوانان به گروه‌های تروریستی وارد عمل شوند.
کانادا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت فدرالی کبک در تدارک طرحی برای جلوگیری از پیوستن جوانان مسلمان به گرو‌ه‌های تروریستی در عراق و سوریه است و قرار است این طرح تا دوم ژوئن(12 خردادماه) به مجلس ملی ارسال شود.

 

 

لیز تریو «theriault»، وزیر امنیت عمومی کبک تصریح کرد که این طرح شیوه‌ای نظام‌مند برای مقابله با تروریسم است که جنبه مذهبی را نیز لحاظ کرده است.

 

 

تریو گفت: روشن است که طرح شامل امامان مساجد نیز می‌شود که باید دین خود را به شیوه‌ای صحیح تفسیر کنند. بیان مطلبی از زبان یک مذهب و تفسیر آن به شیوه‌ دلخواه کار آسانی است.

 

 

وی افزود: در همه جا از جمله در اروپا، ائمه جماعات مساجد در برنامه‌های روشنگری جوانان شرکت می‌کنند. یقینا جنبه مذهبی جزئی از طرح است.

 

 

روز پنجشنبه هفته گذشته جناح مخالف از دولت خواسته بود برای متوقف کردن جوانان تندرو و عزیمت آنها به خاورمیانه وارد عمل شود.

 

 

ژاندارمری سلطنتی کاندا هفته پیش گروهی از جوانان مونترال را که قصد داشتند به ترکیه و از آنجا به سوریه بروند، بازداشت کرد./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات