۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۶۶۶۸۸
آیت الله حکیم:

عراق در معرض خطرناک‎ترین هجمه قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با تقدیر از مجاهدت‎های رزمندگان عراقی در جنگ علیه داعش، تصریح کرد که عراق در معرض خطرناک‎ترین و سنگدل‎ترین هجمه قرار دارد.
حضرت آيت الله محمد سعيد حکيم از مراجع نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که امروز از سوی سید علاء حکیم در بیست و هشتمین همایش مبلغان آقا و خانم در نجف اشرف قرائت شد، پویا ماندن مذهب اهل بیت(ع) را نتیجه تلاش مبلغان دانست و گفت: مبلغان با وجود چالش های فراوانی که اسلام و تشیع با آن مواجه بودند، به ادای وظیفه پرداختند.

 

وی از تبلیغ به عنوان یکی از شرافتمدانه ترین وظایف یاد کرد و افزود: در این جمع مبارک نسبت به فضایل ماه مبارک رمضان یادآور می شویم و از همگان می خواهیم حرمت این ماه را حفظ کرده، توبه پیشه کنند، از محرمات به شدت خودداری ورزند، از یاری نیازمندان غافل نشوند و کارهایی که تقرب به خدا را در پی دارد، انجام دهند.

 

حضرت آیت الله حکیم با اشاره فداکاری نیروهای عراقی در برابر تروریسم با وجود امکانات کم، تصریح کرد: اطمینان داریم این فداکاری ها نزد خداوند متعال محفوظ می ماند. ما در برابر خطرناکترین و سنگدل ترین هجمه قرار داریم.

 

این مرجع تقلید، مسؤولان و سیاستمداران را به ادای وظیفه شرعی و قانونی در قبال مجاهدان فراخواند و ادامه داد: آنان باید واقعیت های کنونی را با دقت مورد بررسی قرار داده و از اشتباهات گذشته که وضع اسفناک کنونی را به دنبال داشت، درس عبرت بگیرند.

 

وی خاطر نشان ساخت: مسؤولان و سیاستمداران باید در راستای وحدت تلاش کرده و از دیدگاه های تنگ نظرانه به شدت دوری ورزیده و بدانند که مسؤولیت بزرگ و خطرناکی را برعهده دارند.

 

حضرت آیت الله حکیم در بخش پایانی پیام خود بر لزوم عدم فراموشی فداکاری شهدا و مجروحان، دیدار با خانواده های آنان و تصویب قانون هایی در زمینه توجه به محرومان تأکید کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات