۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۶۶۸۹۸

شرایط وخیم اسیر فلسطینی پس از 39 روز اعتصاب غذا

خبرگزاری رسا ـ یک اسیر فلسطینی که در اعتراض به سیاست بازداشت‌های خودسرانه رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، در شرایط جسمانی وخیم به سر می برد.
خضر عدنان اسير فلسطيني

به گزارش خبرگزاری رسا، خضر عدنان اسیر فلسطینی که در اعتراض به سیاست بازداشت‌های خودسرانه رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، پس از گذشت 39 روز در شرایط جسمانی وخیم به سر می برد.

 

رافت حمدونه مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطینی روز گذشته گفت که کاهش وزن خضر عدنان بر اثر اعتصاب غذا به سطح خطرناکی رسیده و وی دیگر حتی قادر به حرکت و ایستادن نیست.

 

حمدونه تاکید کرد که عدنان از حق انسانی حدود 500 اسیرفلسطینی که به صورت خودسرانه توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده اند دفاع می کند. این مقام فلسطینی از شخصیت‌های با نفوذ عربی و بین المللی خواست تا از آرمان عدنان حمایت کنند.

 

عدنان 37 ساله پدر شش کودک است و در ژوییه (تیر/مرداد) 2014 برای دهمین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

 

بر اساس اعلام بنیاد مهجه القدس، وی اعتصاب غذایش را از تاریخ 6 مه (16 اردیبهشت) آغاز کرد.

 

عدنان در سال 2012 نیز در اعتصاب غذای جمعی با حضور 2 هزار اسیر فلسطینی به مدت 66 رو شرکت کرد. هدف از این اعتصاب غذا نیز خاتمه بازداشت‌های خودسرانه اعلام شد.

 

به رغم موافقت رژیم صهیونیستی با درخواست اعتصاب کنندگان، حدود 500 نفر از مجموع 6 هزار اسیر فلسطینی همچنان تحت این شرایط در زندان به سر می برند.

 

بر اساس اعلام مرکز مطالعات اسرای فلسطینی، از ابتدای سال 2015 میلادی (دی 1393) مقام‌های صهیونیست بیش از 300 حکم بازداشت خودسرانه برای فلسطینیان صادر کرده‌اند که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، شش برابر افزایش یافته است.

 

این آمار گویای آن است که رژیم صهیونیستی به رغم وعده‌های پوچ در زمینه محدود کردن بازداشت‌های خودسرانه و تعدیل آن‌ها مطابق معیارهای بین المللی، همچنان از این طریق به مجازات جمعی فلسطینیان ادامه می دهد.

 

در بازداشت‌های خودسرانه که از سوی دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی صادر می شود، فلسطینیان بدون اطلاع از اتهام خود و یا هرگونه محاکمه و صرفا بر اساس اسنادی که محرمانه نامیده می شود، برای مدت حداکثر شش ماه که به مدت نامعلوم نیز قابل تمدید است، به زندان‌های رژیم صهیونیستی منتقل می شوند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات