۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۶۷۱۸۷
شیخ نعیم قاسم:

شکست داعش در عرسال مشابه شکست اسرائیل در سال 2006 است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، بر وجود یک اراده بین المللی فاسد بر اشاعه تروریسم در منطقه تاکید کرد و شکست داعش در عرسال را مشابه شکست رژیم صهیونیستی در سال 2006 دانست.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی امروز خود در شهر حلوسیه واقع در جنوب لبنان، بر این نکته تاکید کرد که سازمان تروریستی القاعده و زیرشاخه‌های آن یعنی داعش والنصره در پی اجرای طرح‌هایی هستند که به جز ویرانی چیزی برای منطقه به ارمغان نمی‌آورد.


وی افزود: ما معتقد نیستیم که داعش وضعیت بدتری نسبت به اسرائیل دارد ولی می دانیم این دو در اندیشه و سلوک رفتاری دقیقا مشابه یکدیگر دارند.


شیخ نعیم قاسم به شکل گیری و گسترش دامنه فعالیت القاعده اشاره کرد و گفت: القاعده در افغانستان شکل گرفت و با همکاری برخی دولت‌ها در سوریه و عراق نیز گسترش پیدا کرد واین بدان معناست که ما یک اراده بین المللی فاسد بر اشاعه تروریسم در منطقه  داریم تا بتوانند برنامه‌های خود را بر مردم منطقه تحمیل کنند.


وی بر روحیه سرکش و طغیانگر تکفیری‌های افراطی اشاره و تصریح کرد: این افراد بر هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و در پیمان منعقد شده بین این افراد و ساکنان درزی سوریه آمده بود که این درزی‌ها می‌توانند در محل سکونت خود باقی بمانند و عناصر داعش تعرضی نسبت به آنها نکنند؛ اما تکفیری‌ها تمام اهالی این منطقه را به قتل رساندند.


معاون دبیرکل حزب الله لبنان به دستاوردهای مهم ارتش و رزمندگان مقاومت در عرسال و قلمون اشاره کرد و افزود: این دستاوردهای ارزشمند در تغییر معادلات سیاسی منطقه به سود مردم لبنان تاثیر بسزایی دارد. ثبت شکست داعش در عرسال و قلمون مانند ثبت شکست رژیم صهیونیستی در سال 2006 از اهمیت بالایی برای لبنان برخوردار است.


این روحانی لبنانی با تاکید بر اینکه برخی از افراد در داخل در مسیر مقاومت سنگ اندازی می‌کنند، افزود: از گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که اگر لبنان با این گروه‌ها به مقابله نپردازد این گروه‌ها نیز تمایلی با جنگ با این کشور ندارند ؛ اما باید به آنها گفت که اگر نیروهای مقاومت در خارج از مرزهای لبنان در برابر عناصر ترویستی داعش نایستند این افراد تا درون تک تک منازل مردم این کشور می‌آیند و سناریوی جنایات خود در عراق و سوریه را تکرار می‌کنند.


وی در پایان خطاب به حامیان جریان 14 مارس  اعلام کرد که بدانید با فتنه افروزی در کشور راه به جایی نمی‌برید و مردم لبنان هیچ گاه حاضر نمی‌شوند لبنان به بستری آماده برای جنایات گروه‌های تروریستی تکفیری تبدیل شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات