۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۶۷۴۴۱

رژیم صهیونیستی حماس را به ارتکاب جنایت جنگی‌ متهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی در مقابل گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره «جنایات جنگی» این رژیم در جنگ غزه، حماس را به ارتکاب «جنایات جنگی» متهم کرده است.
جنايت غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اقدامی پیشدستانه در مقابل گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره «جنایات جنگی» این رژیم در جنگ غزه، گزارشی درباره این جنگ تهیه کرده و اقدامات خود در جنگ غزه را قانونی خوانده و حماس را به ارتکاب «جنایات جنگی» متهم کرده است.

 

در این گزارش که عنوان آن «جنگ غزه 2014: ابعاد واقعی و قانونی» ادعا شده: راهبرد حماس این بوده تا به عمد جنگ را به مناطق شهری بکشاند و از مناطق مسکونی و حضور جمعیت غیرنظامی برای مزیت‌های تاکتیکی و دستاوردهای سیاسی استفاده کند.

 

رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده، آسیبی که به غیرنظامیان وارد شده ناشی از حمله مشروع علیه اهداف نظامی بوده است.

 

در این گزارش همچنین با اشاره به اینکه 44 درصد کشته‌شدگان فلسطینی در جنگ غزه نظامی بوده و تنها 36 درصد غیرنظامی بوده‌اند، آمده است که در طول این درگیری، 67 نظامی اسرائیلی، 6 غیر نظامی و یک تایلندی کشته شده‌اند.

 

رژیم صهیونیستی همچنین در این گزارش مدعی شده اگر حماس آتش‌بس 15 جولای به میانجی‌گری مصر را پذیرفته بود، از 90 درصد این خسارت‌ها جلوگیری می‌شد.

 

در بخش دیگری از این گزارش، بدون اشاره به حمله مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه، ادعا شده، حماس 4500 راکت و خمپاره به سوی اراضی اشغالی شلیک کرده است که 4000 فروند از آن‌ها به عمد به سوی اهداف غیرنظامی شلیک شده است./994/ب102/د

ارسال نظرات