۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۶۷۷۶۹
عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق تصریح کرد:

حمایت اسرائیل و عربستان از استقلال کردستان عراق برای مقابله با ایران/ هیچ افسر سعودی حاضر نیست مانند قاسم سلیمانی از عراق دفاع کند

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق با انتقاد از بهانه تراشی عربستان سعودی در زمینه حمایت ایران از عراق، گفت: افسران سعودی هیچگاه حاضر به دفاع از عراق مانند قاسم سلیمانی نیستند.
مجيد ياسين، عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق


 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، یاسین مجید عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق با حضور در برنامه حوار الساعه شبکه المیادین، ائتلاف بین المللی را دروغ بزرگی خواند و گفت: آمریکا همواره در حمایت تسلیحاتی از ارتش عراق برای مقابله با تکفیری‌ها تعلل می‌کرد. مسؤولان عراقی قبل از سقوط موصل بارها از آمریکا درخواست سلاح کردند اما دولت اوباما از این امر سر باز زد.

 


وی افزود: با وجود اینکه عراق و آمریکا توافق نامه امنیتی امضا کرده بودند اما طرف مقابل هیچگاه حاضر به مقابله با تهدید داعش برای محافظت از عراق نشد.

 


این سیاستمدار عراقی با اشاره به تلاش های کشورهای منطقه به ایجاد ناامیدی نسبت به حکومت عراق در میان اهل سنت، گفت: عربستان سعودی نقش ویژه ای در تحریک احساسات طایفه ای و مذهبی در بین مردم عراق داشت. متأسفانه عربستان همواره در برابر هر حکومت مستقل و قدرتمندی در عراق ایستاده است و حتی در زمان صدام حسین تنها در جنگ با ایران در کنار عراق ایستاد.

 


یاسین مجید با انتقاد از بهانه تراشی عربستان سعودی نسبت به مستشارهای جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت: وقتی کشورهایی مانند کانادا، نروژ و سوییس به خود اجازه می‌دهند که در ائتلاف ضد داعش شرکت کنند و از امنیت ملی خود دفاع کنند چگونه به ایران این اجازه داده نمی‌شود.

 


وی تصریح کرد: اگر عربستان سعودی مانند ایران حاضر باشد به عراق در جنگ با داعش کمک کند ما از آن استقبال می‌کنیم. عراق از حضور افسران سعودی در کنار ژنرال قاسم سلیمانی استقبال می‌کند اما این امر به هیچ وجه صورت نمی‌پذیرد.

 


این عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به اینکه نیمی از ترویست های انتحاری درعراق عربستانی بودند، افزود: عربستان به جز فتواهای تکفیری چیزی برای عراق به ارمغان نیاورده است، فتواهایی که از حرمین شرفین در مکه و مدینه صادر شدند.

 


یاسین مجید به تلاش های کردستان عراق برای ایجاد یک کشور مستقل اشاره کرد و گفت: ما در حالی که شاهد حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی از تشکیل این دولت هستیم که مسعود بارزانی از سال های دور با صهیونیست ها رابطه داشته است.

 


وی ادامه داد: هدف از ایجاد یک کشور کردی در منطقه با حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی ضرر رساندن به ایران و ترکیه است./983/ب912/ک

ارسال نظرات