۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۶۸۶۳۹

آغاز نخستین مسابقات ملی گروهی قرآن در عراق

خبرگزاری رسا ـ نخستین مسابقات ملی گروهی قرآن در عراق در حرم مطهر حضرت عباس(س) آغاز شد.
مسابقات قرآن در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین مسابقات ملی گروهی قرآن عراق از روز جمعه 29 خردادماه به همت مرکز آموزش قاریان و حافظان مؤسسه قرآن وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) آغاز شد و تا 15 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 

این مسابقات ساعت 10 شب به وقت محلی و در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار و فعالیت‌های آن به وسیله شبکه ماهواره‌ای الفرات پوشش داده می‌شود.

 

در این مسابقات، 24گروه(تیم) از 11 استان عراق حضور دارند که هر گروه شامل یک قاری، یک حافظ و یک مفسر قرآن کریم است و هر متسابق براساس تخصص خود به سؤالات کمیته داوران پاسخ می‌دهد.

 

روز نخست این مسابقات با تلاوت عادل الکربلایی، از قاریان بین‌المللی عراق آغاز شد و سپس براساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته میان گروه‌های شرکت‌کننده، دو گروه که نمایندگان استان‌های «کربلا» و استان «ذی‌قار»(جنوب عراق) بودند با یکدیگر به‌رقابت پرداختند که تیم استان «ذی قار» با کسب 82 امتیاز تیم برتر شناخته شد.

 

در نخستین روز این رقابت، هر گروه شرکت‌کننده که متشکل از یک قاری، مفسر و حافظ بود، قاری تیم آیاتی از قرآن را در یک مقام مشخص تلاوت کرد و سپس مفسر تعدادی از آیات قرآن را تفسیر و به سؤالاتی در زمینه احکام شرعی مربوط به قرآن کریم پاسخ داد و پس از آن حافظ تیم به حفظ آیاتی از قرآن کریم پرداخت./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات