۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۸۷۰۲

رهبران مسلمان اظهارات نخست‌وزیر انگلیس را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ رهبران مسلمان انگلیس اظهارات نخست‌وزیر این کشور، در کنفرانس امنیتی اسلواکی و سیاه‌نمایی نسبت به جامعه مسلمانان از سوی وی را محکوم کردند.
نخست‌وزير انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست‌وزیر انگلیس به تازگی در این کنفرانس که در شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی برگزار شد، ادعا کرد که جوامع مسلمان انگلیس باید مسؤولیت بیشتری را برای مقابله با خطر افراط‌گرایی بر عهده بگیرند.


وی هشدار دارد که برخی از مسلمانان با سکوت خود نسبت به ایدئولوژی افراط‌گرایی داعش، به اقدامان این گروه مهر تأیید می‌زنند.


اظهارات دیوید کامرون با اعتراض رهبران مسلمان انگلیس مواجه شد که تأکید کردند کل یک جامعه نباید بر اساس رفتارهای یک گروه کوچک مقصر شناخته شود.


عبدل قریشی، رییس شورای مساجد لانکاشر انگلیس گفت: دیوید کامرون نباید جامعه مسلمانان را مقصر نشان دهد.


وی افزود: این یک دیدگاه تنگ‌نظرانه نسبت به مسئله است و مسؤولیت زیادی بر دوش جامعه مسلمانان می‌گذارد.


قریشی عنوان کرد: ما تلاش زیادی برای مقابله با افراط‌گرایی می‌کنیم. وقتی به مساجد سر می‌زنم مردم می‌گویند که به خاطر شرایط کشور بسیار نگران هستند ولی احساس می‌کنند که قادر به کمک برای بهبود وضعیت نیستند.


وی افزود: دولت و پلیس باید با مسلمانان کشور برای مقابله با این مسئله همکاری کنند چون ما به تنهایی از پس آن برنمی‌آییم.


محمد اقبال، رهبر شورای منطقه «پندل» لانکاشر نیز از سخنان کامرون اظهار ناخرسندی کرد.


وی گفت: سخن گفتن از مسؤولیت جامعه مسلمانان در حل این مسئله بی‌معناست. ما نباید مسؤول اقدامات دیگران شناخته شویم زیرا نمی‌توانیم آنان را از آنچه می‌خواهند انجام دهند باز داریم.


سلیم ملا، عضو اجرایی شورای مساجد لانکاشر در این باره گفت: در این منطقه مسلمانان هر کاری که بتوانند برای مقابله با افراط‌گرایی انجام می‌دهند اما دولت و پلیس باید مشارکت بیشتری داشته باشند.


وی افزود: آن افرادی که می‌خواهند به داعش بپیوندند پیش از این از جامعه منزوی شده‌اند. یک جامعه نباید مسؤول رفتارهای تعدادی احمق شناخته شود که اگر تصمیم بگیرند (برای پیوستن به گروه‌های افراط‌گرا) بروند، در هر صورت خواهند رفت.


ازهر علی، عضو شورای لانکاشر نیز رفتار نخست‌وزیر در این رابطه را نابخرادنه توصیف کرد و گفت: استراتژی دولت موسوم به «جلوگیری از افراط‌گرایی خشن» غلط است.


به عقیده بسیاری از منتقدان، استراتژی جلوگیری از افراط‌گرایی خشن با ادعای متضاد بودن اسلام و ارزش‌های بریتانیایی سعی در بدنام کردن مسلمانان دارد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات