۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۷۴۶

یکی از علمای سنی الانبار نماز جمعه کربلا را عامل وحدت خواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن الانبار با تولیت آستان قدس حسینی دیدار و خاطرنشان کرد: خطبه‎های نماز جمعه کربلا حافظ وحدت ملی کشور عراق است.
امام جمعه استان سني نشين الانبار در ديدار نماينده آيت الله سيستاني



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ جلال الشمری، امام جمعه یکی از شهرهای استان سنی نشین الانبار در حرم مطهر امام حسین (ع) با حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی تولیت محترم آستان قدس حسینی و نماینده حضرت آیت سید علی سیستانی دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

امام جمعه استان الانبار بیانات و توجیهات مرجعیت دینی اعلی در خطبه‎های نماز جمعه را حافظ وحدت ملی عراق عنوان کرد و گفت: مرجعیت دینی اعلی مشکلات همه‎ شهروندان عراقی را بدون استثنا عنوان می‎کند و تلاش‎های نماینده ایشان حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی بر حفظ وحدت کلمه و وحدت کشور عراق قابل تحسین است.

 

امام جمعه استان الانبار در گفت‎وگو با خبرنگار وب سایت آستان قدس حسینی گفت: هدف از سفر به استان کربلا دیدار و گفت‎وگو با نماینده مرجعیت دینی اعلی و تولیت آستان قدس حسینی و انتقال دادن مشکلات و سختی‎های پیش روی آوارگان این شهر است، تا از دولت برای حل مشکلات آنان راه حلی بخواهد.

 

وی افزود: اکنون اهالی این استان از ظلم و ستم گروهک‎های تروریستی مسلح رنج می برند و با نظر به اینکه خطبه‎های نماز جمعه کربلا همیشه بدون تبعیض بوده و در رفع مشکلات همه‎ شهروندان تلاش می‎کرده، آمده‎ایم تا مشکلات خود را با نماینده مرجعیت دینی اعلی مطرح کنیم.

 

الشمری ادامه داد: طی درخواستی از تولیت آستان قدس حسینی خواسته‎ایم تا همچنان بر وحدت این کشور تلاش کنند و ضمن یاری آوارگان از دولت بخواهند بر رفع مشکلات آنان اقدام کند و از شهروندان عراقی بخواهد در یاری کردن آوارگان عراقی که منازل و کاشانه خود را رها کرده و آواره شده‎اند، کوتاهی نکنند./994/ب102/د

ارسال نظرات