۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۳۷۷

مجموعه 3 جلدی «بیماری های عفونی رایج در ایران» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی مجموعه سه جلدی «بیماری های عفونی رایج در ایران» از سری کتاب های نشر عمومی و دانشگاهی، پیشگیری و سلامت را منتشر کرد.
به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این مجموعه به معرفی بیماری های« هپاتیت B و هپاتیت D»، «بیماری های حصبه» و«تب مالت (بروسلوز)» پرداخته است و راه های پیشگیری از این بیماری ها را بیان می کند.

 

کتاب بیماریهای عفونی رایج جلد یک، به معرفی و راه های درمان بیماری «هپاتیت B و D» پرداخته است، این کتاب کم حجم، بیماری کبدی هپاتیت (یرقان) را به زبان ساده و قابل فهم برای عموم تشریح و راه‌های انتقال، پیشگیری و مقابله با آن را بیان کرده است.

 

 آگاهی دادن به مردم برای شناخت و پیشگیری از بیماری های عفونی رایج در ایران، هدف نویسنده این کتاب است. مشکل هپاتیت، یک مشکل جهانی است و همگان باید اطلاعاتی در این باره داشته باشند تا بتوانند از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

 

کتاب بیماری های عفونی و رایج در ایران «هپاتیت B و D» نوشته دکتر مسعود ضیایی است.

 

بیماری حصبه و علل ایجاد و درمان آن در  جلد دوم مجموعه «بیماری های عفونی رایج در ایران» آورده شده است.

 

در این کتاب آمده است: با وجود پیشرفت های روز افزون علم پزشکی، متأسفانه بیماری های عفونی، همه ساله موجب خسارت های جانی و مالی فراوانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌شود، از جمله چند سال قبل در تهران به علت ارتباط سفره های آب زیرزمینی با فاضلاب، این بیماری ها شیوع پیدا کرده بود.

 

دکتر حمید رضا نادری نویسنده این اثر، به طور مختصر و مفید، با زبانی ساده و کاربردی، بیماری حصبه یا تیفوئید را تشریح کرده است.

 

جلد سه این مجموعه به علائم بیماری تب مالت، پیشگیری و درمان این بیماری پرداخته است و دکتر منیره مختاری و امیر مجدی نویسنده این کتاب هستند.

 

در بخشی از این کتاب آمده است: میزان شیوع تب مالت را که بیماری مهم مشترک بین انسان و دام است، به دشواری می‌توان تعیین کرد؛ زیرا ابتلاء بسیاری از افراد به این بیماری به صورت پنهانی است. این کتاب، عموم خوانندگان را با عوامل، نشانه‌ها و چگونگی سرایت و شیوه درمان این بیماری با توجه به تازه‌ترین و جدیدترین شیوه‌های درمانی آشنا می‌کند.

یادآورد می شود؛ این مجموعه سه جلدی در قطع رقعی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است./1308/د102/ق

ارسال نظرات