۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۷۰۰۵۷

مسؤولان عراقی در بیانیه‎های جداگانه حمله تروریستی به شیعیان کویت را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤلان عراقی در بیانیه‎های جداگانه‎ای حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) در کویت را محکوم کرده و به مردم این کشور تسلیت گفتند.
انفجار تروريستي مسجد شيعيان کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، عضو هیأت رییسه پارلمان عراق، امروز طی بیانیه‎ای حمله تروریستی به نمازگزاران کویتی را محکوم کرد.

 

وی کشورهای منطقه را به یاری عراق در مبارزه با داعش فراخواند و تصریح کرد: داعش باید پیش از به قدرت رسیدن کامل از بین برد چرا در غیر این صورت مقابله با آنان بسیار دشوار می‎شود.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر حفظ وحدت در بین امت اسلامی در کشورهای منطقه و مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: به دولت کویت، مردم، خانواده‎های شهدا و مجروحان به دلیل حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) تسلیت عرض می‎کنم.

 

عبدالهادی حکیم، نماینده مستقل پارلمان عراق، امروز طی بیانیه‎ای حمله ترویستی به مسجد امام صادق (ع) کویت را محکوم کرد و افزود: این اقدام تروریستی برگرفته از سلسله اقدامات خونین بار تروریست ها برای نابودی پیروان اهل بیت (ع) است.

 

باقر الزبیدی، وزیر حمل و نقل عراق، نیز در بیانیه‎ای حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) در کویت را محکوم کرد.

 

نوری مالکی، معاون رییس جمهور عراق نیز با محکوم کردن این انفجار تأکید کرد که حمله تروریستی به نمازگزاران کویتی نشان دهنده انحطاط فکری و انحراف داعش از اسلام حقیقی است.

 

وی ادامه داد: جریان‎های تروریستی حرمت خانه خدا و ماه مبارک رمضان را نگه نداشتند و نمازگزاران را قلع و قمع کردند.

 

ایاد علاوی، معاون رییس جمهور عراق تصریح کرد که حمله‎های تروریستی امروز در فرانسه، کویت و تونس بر ضرورت اتحاد جهانی برای مبارزه با جریان‎های تروریستی تاکید می‎کند.

 

وی افزود: جریان‎های تروریستی هیچ ارزشی برای دین، ملت، جنسیت و مذهبی قائل نیستند و به جنایت در کشورهای منطقه می‎پردازد.

 

سلیم جبوری، رییس پارلمان عراق، طی بیانیه حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) در کویت را محکوم کرد و به مردم، خانواده‎های شهدا و مجروحان تسلیت گفت.

 

گفتنی است یکی از اعضای داعش با حمله انتحاری به مسجد امام صادق (ع) در کویت 27 تن را شهید و 202 تن دیگر را زخمی کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات