۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۷۰۱۳۵
یکی از علمای سنی لبنان:

کشورهای حامی و نظاره‎گر جنایت تکفیری‎ها شریک جرم داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب همبستگی لبنان، ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی کویت، پدیده تکفیر را تهدیدی جهانی علیه بشریت دانست.
شيخ مصطفي ملص رئيس تجمع همبستگي ملي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مصطفی ملص، رییس حزب همبستگی لبنان، در پیامی انفجار تروریستی در مسجد شیعیان کویت را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نمازگزاران منجر شد، محکوم کرد.

 

وی این اقدام را نتیجه اعتقادات فاسد عناصر داعش دانست و افزود: کشورهایی که به طور مستقیم و یا با واسطه و یا حتی با سکوت در برابر این جنایات از تروریست‌های تکفیری حمایت می‌کنند شریک جرم عناصر جانی داعش هستند.

 

وی خطاب به سران کشورهای اسلامی به آنان هشدار داد که در صورت دست روی دست گذاشتن و عدم اتخاذ موضع صریح در رد این اقدامات، طوفان آتش فتنه تکفیر تمام کشورهای اسلامی را فرا خواهد گرفت.

 

شیخ مصطفی ملص، اقدامات تروریستی رخ داده در تونس و فرانسه را نیز محکوم و تصریح کرد: اگر اقدام کوبنده و موثری در راستای نابودی گروه‌های تکفیری تروریستی از سوی مجامع بین المللی صورت نگیرد، دامنه فعالیت تروریست‌ها دیگر به کشورهای اسلامی ختم نشده و کل بشریت مورد تهدید واقع می‌شود.

 

این عالم اهل سنت لبنان گام اول در مبارزه با تروریست‌های تکفیری را شکست این افراد در سوریه و عراق دانست و گفت: ابتدا باید ریشه تروریسم در این دو کشور خشک شود تا نتواند در کشورهای دیگر شاخه دوانی کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات