۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۷۰۳۲۰
سردبیر رأی الیوم:

مخالفان بشار اسد پشیمان خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ سردبیر روزنامه رأی الیوم در گزارشی در خصوص گسترش فعالیت گروهک تروریستی تکفیری داعش نوشت: داعش که اکنون مناطق زیادی از سوریه و عراق را دچار بحران کرده، بزرگترین خطر برای کشورهای عربی منطقه است و به زودی به پایتخت‎های این کشورها نیز خواهد رسید.
عبدالباري عطوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت: سران برخی کشورهای عربی به دلایل شخصی می خواهند حکومت بشار اسد را در سوریه سرنگون کنند، اما آنان بالاخره پشیمان خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: به زودی آتش تروریسم دامن دشمنان نظام سوریه و حامیان سرنگونی آن را یکی پس از دیگری می گیرد.

 

عطوان خاطر نشان کرد: یوگنی لوکیانوف معاون دبیرکل شورای امنیت ملی روسیه چند روز پیش گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید برای زنده ماندن بشار اسد در سوریه دعا کنند، زیرا او تنها کسی است که می تواند داعش را متوقف کرده و مانع پیشروی آن شود.

 

او افزود: اگر نظام بشار اسد از هم فروبپاشد، بدون تردید هدف بعدی داعش عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که سقوط دمشق به معنای سقوط ریاض و دیگر پایتخت های عربی منطقه است، اضافه کرد: حدود پنج هزار عربستانی عضو گروه تروریستی داعش هستند و پس از پایان درگیری ها در سوریه به کشورشان بازمی گردند و البته آنان کاری جز کشتار بلد نیستند.

 

این نویسنده فلسطینی تبار ساکن لندن افزود: به نظر نمی رسد سران کشورهای عربی موافق دیدگاه این مقام روس باشند، به ویژه اینکه عربستان و قطر مجدانه تلاش می کنند نظام حاکم بر سوریه را سرنگون کنند.

 

وی افزود: سران کشورهای عربی با وجود وحشتی که از داعش دارند، سرنگونی نظام سوریه را در اولویت قرار داده و به همین دلیل به مخالفان سوری کمک مالی کرده و اسلحه در اختیار آن قرار می دهند.

 

عطوان افزود: اعراب باید بدانند هدف اصلی در جنگ سوریه دیگر سرنگونی حکومت یا تقویت اصول دمکراسی و حقوق بشر در آن کشور نیست، بلکه هدف تجزیه سوریه و سپس تکه تکه کردن دیگر کشورهای عربی است.

 

سردبیر رأی الیوم اضافه کرد: کم کم آتش بی ثباتی دامن حامیان سرنگونی نظام بشار اسد را یکی پس از دیگری می گیرد، برای مثال در مورد ترکیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهور و دیگر مقام های این کشور مشاهده می شود که پس از شکست در انتخابات و از دست دادن اکثریت کرسی های مجلس چگونه آرزوهایشان در تحقق امپراتوری عثمانی نقش بر آب می شود.

 

عطوان افزود: ترکیه کلید اصلی پرونده آشوب در سوریه است، چرا که اگر ترکیه ورود اسلحه و تروریست ها را به سوریه تسهیل نمی کرد، تلاش های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای ضربه زدن به نظام سوریه بی نتیجه می ماند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات