۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۷۰۵۴۸
رییس جمعیت علمای دین لبنان:

اگر پدیده تکفیر از ریشه خشکانده نشود در دل کشورهای اروپایی نیز شاخه دوانی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای دین لبنان، ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی واقع شده در کویت، تونس و فرانسه، تنها محکوم کردن بدون اقدام عملی علیه گروه‌های تکفیری را کافی ندانست.
حجت الاسلام سيد احمد شوقي الامين، رييس هيأت علماي دين لبنان

 


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شوقی الامین، رییس جمعیت علمای دین لبنان، اقدامات تروریستی داعش در کویت‌، فرانسه و تونس را محکوم کرد و گفت: این جنایت‌ها تنها نمازگزاران روزه دار بی‌گناه را مورد هدف قرار نداده است، بلکه بشریت و ارزش‌های والای انسانی را زیر پا گذاشته است.


وی اعلام کرد: ملت لبنان به عنوان مردمی که بارها مورد تهاجم تکفیری‌ها قرار گرفته اند با مردم مسلمان کویت اعلام همدردی می‌کنند و از آنان می‌خواهند در برابر این گروه‌ها لحظه‌ای مقاومت خود را از دست ندهند و نسبت به برنامه‌های استعماری بعدی داعش در این کشور اسلامی هوشیاری کامل داشته باشند.


این روحانی لبنان تنها محکوم کردن این اقدامات را از سوی مجامع و سازمان‌ها و شخصیت‌های مطرح سیاسی و مذهبی کافی ندانست و گفت: علاوه بر این مسایل باید جهان اسلام و سازمان‌های بین المللی در اقدام واحدی با تمام امکاناتی که در اختیار دارند به مبارزه با پدیده شوم تکفیر که با تروریسم همراه شده، بپردازند.


شیخ احمد شوقی الامین در پایان، پدیده تکفیر را تهدیدی برای بشریت دانست و بیان کرد: اگر این پدیده از ریشه خشکانده نشود، نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای دیگر مانند فرانسه نیز شاخه دوانی می‌کند و به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه می‌دهد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات