۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۷۱۲۹۵

آغاز مسابقات حفظ کل قرآن کریم در مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ مسابقات حفظ کل قرآن کریم با حضور شرکت کنندگانی از قدس و کرانه باختری فلسطین در مسجد الاقصی در حال برگزاری است.
قرآن مجيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقات حفظ کل قرآن کریم از روزگذشته، در مسجدالاقصی آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

 

شیخ عبدالرحمن بکیرات، ناظر این مسابقات در این باره گفت: در این رقابت‌های قرآنی، شرکت‌کنندگانی از قدس و کرانه باختری فلسطین حضور دارند و در رشته حفظ کل قرآن به رقابت می‌پردازند.

 

وی افزود: این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود و قاریان و علمای برجسته‌ای از فلسطین در این رقابت‌ها به داوری و ارزیابی متسابقین می‌پردازند.

 

بکیرات در ادامه هدف از برگزاری این مسابقات را خدمت به قرآن کریم و احیای فعالیت‌های قرآنی در مسجدالاقصی و قدس اشغالی عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: تربیت نسلی برپایه اصول و معارف قرآن و مسلط به حفظ و قرائت این کتاب الهی، نهادینه‌کردن آموزه‌ها و آداب قرآنی در میان جوانان، ایجاد روحیه رقابت و تشویق بیشتر جوانان به حفظ و تلاوت قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

 

نفرات برتر این دوره از مسابقات حفظ قرآن کریم طی مراسمی در مسجدالاقصی تجلیل خواهند شد و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 5 هزار، چهار هزار و سه هزار دلار جایزه اهدا می‌شود و نفرات چهارم تا دهم مسابقات نیز هرکدام مبلغ 200 دلار جایزه دریافت می‌کنند./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات