۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۷۱۴۱۸
معرفی چند کتاب همزمان با ولادت امام حسن مجتبی؛

از «زندگینامه حضرت امام حسن بن علی» تا «فرشته های خندان»

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن ایام ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام تعداد هفت عنوان کتاب خود را در ارتباط زندگینامه و سیره آن حضرت در قالب شعر و داستان معرفی و پیشنهاد می کند.
کتاب درباره امام حسن عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این انتشارات بر اساس رسالت خود مبتنی بر چاپ و نشر کتاب هایی با موضوع و محوریت دینی، کتاب های متعددی را با محوریت زندگینامه و تبیین سیره ائمه اطهار علیهم السلام در دو حوزه کودک و بزرگسال به چاپ و تولید رسانده است.

 

کتاب «زندگی حضرت امام حسن بن علی علیه السلام» نگاشته شهید عبدالزهرا عثمان و ترجمه سیدحسین محفوظی موسوی که توسط به نشر در سال 1389 به چاپ دوم رسید، به بسیاری از پرسش های مربوط به دوران اولیه استبداد امپراطوری اموی و نیز حوادث پیش از انقلاب عظیم حسینی پاسخ می‌دهد.

 

کتاب «سیره حسنی» عنوان دیگر کتابی با محورت امام حسن مجتبی علیه السلام است که توسط جواد محدثی نگاشته در سال 1390برای نخستین بار توسط به نشر به چاپ رسیده و در بردارنده چهل حدیث و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی ایشان از زبان روایات ائمه اطهار علیهم السلام می باشد.

 

کتاب «چهل حدیث از امام حسن علیه السلام» نیز کتاب شعری است که توسط دکتر حسین ابراهیمی و علی اصغر دلیلی صالح سروده و با قطع جیبی در سال 1389 توسط به نشر به چاپ چهارم رسید و طی آن احادیث برگزیده امام حسن علیه السلام چون چراغی نورانی، راهنمای جویندگان نور و دانش است.

 

کتاب برگزیدة شعر معاصر مذهبی در ستایش امام حسن علیه السلام تحت عنوان «آسمان صبر»دیگر تولید به نشر در ارتباط با امام سوم شیعیان است که توسط امیر مسعود طاهریان گردآوری و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

 

شاعرانی که آگاهانه می‌سرایند، در سرزمین شعر مذهبی بلوغ می‌یابند و اثبات آگاهانه اَفکارشان بیش از پیش در آثار مذهبی‌شان نمود می‌یابد. در این کتابچه با گزیده‌ای از اشعار مذهبی معاصر که در ستایش اسوة صبر و شکیبایی ـ امام حسن  علیه السلام سروده شده است، عشق به خاندان عصمت علیهم السلام را متجلی می‌بینیم.

 

جلد چهارم مجموعه کتاب های «چهارده اختر تابناک» که در خصوص زندگانی امام حسن علیه السلام نوشته احمد احمدی بیرجندی سال 1391 برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است، تلاش دارد تا شرح مختصری را بر زندگی ایشان و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران زندگی ایشان به خواننده ارائه کند.

 

همچنین کتاب «حکمت های حسنی» پنجمین جلد از سلسله کتاب های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر در آمده که طی آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسن علیه السلام پرداخته است.

 

از ویژگی های این کتاب که در سال 1389 توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد، می توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لا به لای مطالب اشاره کرد.

 

همچنین در ادامه باید به دو عنوان کتاب کودک از مجموعه کتاب های «پروانه» به نشر تحت عنوان های «با علی یا علی- امام حسن علیه السلام» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر و کتاب «فرشته‌های خندان» نوشته مسلم ناصری و تصویرگری محمد حسین صلواتیان اشاره کرد که شامل حکایات و داستان های زیبا و آموزنده ای برای کودکان می باشند.

 

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات