۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۴۲۱

معرفی کتاب «تدبری در سیره تاریخی اهل بیت»

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه نزول قرآن، انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «تدبری در سیره تاریخی اهل بیت علیهم السلام» را معرفی کرد.
تدبري در سيره تاريخي اهل بيت  عليهم السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این کتاب از سوی محمد حسین الهی‌زاده تألیف و در سرفصل‌های «نگاهی تحلیلی به زندگانی اهل‌بیت علیهم السلام»، «دوره تأسیس اسلام ناب در خصوص سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم»، «دوره تأسیس اسلام در خصوص سیره حضرت زهرا و امام علی علیهما السلام»، «دوره زندگی امام حسن و امام حسین علیهم السلام»، «دوره تبیین علمی و فرهنگی اسلام ناب»، «دوره ترویج و فرهنگ‌سازی عمومی اسلام ناب»، «دوره زمینه‌سازی برای غیبت و دوره جهانی سازی اسلام ناب» چاپ و منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب که به عنوان کتاب درسی موسسه تدبر در قرآن تنظیم شده است،‌ سیره خاص اهل بیت علیهم السلام، تدبری در سیره تاریخی اهل بیت علیهم السلام، مبانی تدبر از نظر مبانی کلامی، ویژگی امام، مبانی اصولی و تاریخی و روش تدبر در سیره مورد توجه قرار گرفته است

در بخش دیگری از این کتاب نگاهی تحلیلی به زندگانی اهل البیت علیهم السلام، دوره تاسیس اسلام ناب، دوره تبیین علمی و فرهنگی اسلام ناب، آورده شده و در ادامه به بررسی دوره ترویج دین و فرهنگ سازی عمومی اسلام ناب، دوره زمینه سازی برای غیبت و دوره جهانی سازی اسلام ناب پرداخته شده است.

از آنجا که با تدبر در روش و سیره اهل‌بیت علیهم السلام شناخت افراد در این زمینه تصحیح و تکمیل و موجب تقویت ایمان می‌شود، افراد می‌توانند با قدرت انطباق و الگوگیری شرایط عصر امامان معصوم علیهم السلام، نسبت به مسائل و حوادث عصر غیبت موضع‌گیری کنند.

نویسنده کتاب «تدبری در سیره تاریخی اهل‌بیت علیهم السلام» با واکاوی علمی و روش‌مند، ابعاد مختلف سیره اهل‌بیت علیهم السلام به ویژه در عرصه اجتماعی و تاریخی را با استناد به منابع روایی و تاریخی معتبر و نثری روان مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

اثر حاضر به بررسی روش و سیره اهل‌بیت علیهم السلام در عرصه‌های اجتماعی و تاریخی می‌پردازد. این اثر ابتدا به بیان شناسنامه‌های معصومین علیهم السلام پرداخته و سپس دوره زندگی آنان را به همراه نقل قضایای تاریخی در حد اشاره بررسی می‌کند.

کتاب «تدبری در سیره تاریخی اهل بیت علیهم السلام» در 152 صفحه در قطع وزیری و در شمارگان 2 هزار نسخه منتشر شده است.

علاقه مندان به تهیه کتاب «تدبری در سیره تاریخی اهل بیت علیهم السلام» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات