۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۷۱۹۷۷

موافقت عربستان با آتش بس 5 روزه در یمن

خبرگزاری رسا ـ شبکه خبری المیادین اعلام کرد: عربستان پس از محقق نشدن اهدافش در تجاوز به یمن با آتش بس 5 روزه در این کشور موافقت کرد .
ارتش يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری المیادین از موافقت عربستان با آتش بس 5 روزه خبر داد و اعلام کرد: عربستان به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل وعده داده به طور یکجانبه به مدت 5 روز در یمن آتش بس به اجرا می گذارد.

 

یکی از رهبران برجسته انصارالله در این باره گفت: آتش بس اعلام شده در نتیجه فشارهای بین المللی و منطقه ای بوده و عربستان بعد از محقق نشدن اهدافش در یمن با این مساله موافقت کرده است.

 

خبرنگار المیادین در ادامه این گزارش اعلام کرد: تماس های دبیرکل سازمان ملل با مقامات سعودی منجر به اعلان آتش بس یک طرفه به مدت 5 روز در یمن شد.

 

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در تماس با بان کی مون این مساله را اعلام و گفت: نمایندگانی از سوی دولت مستعفی یمن با مقاماتی در سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند تا درباره اجرای قطعنامه 2216 گفت وگو کنند.

 

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل به نقل از بان کی مون از همه طرف های یمنی خواست سریعا درگیری ها در یمن تا پایان ماه مبارک رمضان و به منظور ورود کمک های بشر دوستانه به مردم جنگ زده یمن متوقف شود.

 

یکی از رهبران عالی رتبه در گروه مقاومت انصارالله نیز به المیادین گفت: آتش بس با هماهنگی انصارالله صورت گرفته ولی هنوز زمان آن مشخص نشده است.

 

وی اظهار داشت: انصارالله خواستار آتش بس بشر دوستانه و پایبندی عربستان به آن و نظارت سازمان ملل بر این آتش بس می باشد.

 

وی گفت: توقف عملیات نظامی در جنوب یمن و مناطق دیگر نیز به دلیل توقف حمایت و تامین مالی ریاض از تروریست ها بوده است.

 

این مقام انصار الله با بیان این که رهبران انصارالله در دو روز گذشته در مسقط پایتخت عمان با نماینده اتحادیه اروپا دیدار کردند، بیان داشت: نماینده سازمان ملل هم برای گفت وگو درباره آتش بس به مسقط سفر خواهد کرد./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات