۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۳۲۷

بهره مندی اعضای کتابخانه مرکزی رضوی از صد هزار جلد کتاب

خبرگزاری رسا ـ یکصد و سه هزار نسخه کتاب چاپی با موضوعات متنوع در تالارهای جوانان و نوجوانان پسر و دختر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در دسترس جوانان و نوجوانان قرار دارد.
 کتابخانه آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد مشایخی، رییس کتابخانه‌های‌ عمومی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: افزون بر یکصد و سه هزار نسخه کتاب چاپی در موضوعات مذهبی، اجتماعی، علمی، شعر، داستان، تاریخ، هنر و ... در تالارهای جوانان و نوجوانان پسر و دختر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در دسترس جوانان و نوجوانان قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: در تالارهای جوانان و نوجوانان پسر و دختر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، بیش از یکصد و سه هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف شامل کتب مذهبی، اجتماعی، علمی، شعر، داستان، تاریخ، هنر و ... موجود است که تعداد بیش از 55 هزار و 500 نسخه مربوط به تالار جوانان و نوجوانان دختر و حدود 48 هزار نسخه کتاب مربوط به تالار جوانان و نوجوانان پسر می‌باشد.

 

مشایخی به تعداد اعضا در این تالارها اشاره کرد و گفت: این تالارها در مجموع بیش از  56 هزار و 600 عضو دارد که در حال حاضر تعداد اعضای تالار جوانان و نوجوانان دختر از مرز 33 هزار و 500 نفر عضو می‌گذرد و در تالار جوانان و نوجوانان پسر نیز، بیش از 23 هزار نفر از نوجوانان پسر عضویت دارند.

 

وی درباره نحوه عضویت نوجوانان بیان کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر بعد از گذراندن کلاس پنجم ابتدایی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سازمان، تکمیل فرم عضویت اینترنتی، ارائه مدارک مورد نیاز و اقدامات لازم جهت عضویت، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی ثبت‌نام نموده و از خدمات تالارهای نوجوان بهره‌مند شوند.

 

رییس کتابخانه‌های‌ عمومی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کتاب های واحدهای کتابخانه مرکزی منابعی مناسب برای این گروه سنی در موضوعات گوناگون است که بیشتر جنبه تحقیقی و پژوهشی داشته دارد و با هدف ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانش‌آموزان و هدایت آن‌ها به سمت مطالعات فراگیر و تحقیق و پژوهش تهیه شده است و بنابراین در تالارهای جوانان و نوجوانان، کتاب درسی و کمک درسی وجود ندارد.

 

مشایخی یادآور شد: کتاب‌های درسی و کمک‌درسی از این تالارها به کتابخانه‌های وابسته سطح شهر مشهد منتقل شده است./1308/د102/ق

ارسال نظرات