۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۷۴۱۹۶
هنرمند کویتی:

علاقه غربی‎ها به خط اسلامی نقطه عطفی برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ هنرمند خطاط کویتی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن از علاقه غربی‎ها به خط اسلامی به عنوان نقطه عطفی برای جهان اسلام یاد کرد.
ايران و کويت

 

فاضل الرییس، هنرمند خطاط کویتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تاکید کرد که اگر شرایط مهیا باشد علاقه دارد درطول سال چندین بار برای ارائه کار‌های هنری و همچنین گردش به ایران بیاید، ضمن این‌که از نظر او ایران کشوری بسیار زیبا و با تنوع آب و هوایی مختلفی است که طبیعت بسیار شگفت انگیزی دارد.

 وی افزود:  از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در سطح خاورمیانه  خرسندم. هنر نقاشی خط است که با تابلوهای بسیار زیبا در معرض دید علاقه مندان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قرار گرفته است.

فاضل الرییس از تبادل فرهنگی سخن گفت و ادامه داد: تبادل اطلاعات هنری که بین هنرمندان در این نمایشگاه صورت می‌گیرد بسیار مهم و با ارزش است، این امر سبب ارتقای کمی و کیفی آثار هنری برای تمام هنرمندان می‌شود، هنر اسلامی به وسیله خط به دنیا معرفی می‌شود و ارتباط تنگاتنگی با قرآن وتمدن اسلامی که با خط نمایان شده است به جهان نشان داده می‌شود.

 استاد دانشگاه کویت خاطر‌نشان کرد: خطاطی به عنوان سخت‌ترین هنرها به شمار می آید و خاستگاه این هنر خاورمیانه است. ضمن این‌که علاقه مندی اروپاییان برای یادگیری خط اسلامی و ترویج این هنر زیبا به عنوان نقطه عطفی برای جهان اسلام است، و باید رسانه ها برای شناساندن هنرمندان اسلامی و آثارشان به اروپا و آمریکا تلاش بیشتری کنند.

وی در خاتمه مطالبش از اهتمامی که کشورایران در برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌کند تشکر و قدردانی کرد و امکاناتی که برای هنرمندان خارجی از طرف دست اندرکاران نمایشگاه برای آثاررشان فراهم آورده شده است را با ارزش دانست./856/ب203/د

ارسال نظرات