۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۷۴۷۳۱
در هفتاد و‌ هشتمین شماره ماهنامه خانه خوبان می‌خوانیم؛

اگر انسان کامل بخواهد به شکل مکتوب درآید صورتش می‌شود قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و‌ هشتمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه تیرماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه و سردبیری علی اصغر عرفان از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه چاپ و روانه بازار شد.
هفتاد و‌ هشتمين شماره ماهنامه خانه خوبان ويژه تيرماه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتاد و‌ هشتمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه تیرماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه و سردبیری علی اصغر عرفان از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه چاپ و روانه بازار شد.

 

«طلیعه»، «یادداشت»، «ره‌نمایی خوبان»، «موعظه خوبان»، «احکام خوبان»، «مقاله خوبان»، «امام خوبان»، «ویژه‌نامه»، «تأمل خوبان»، «داستان خوبان»، «خانه بدان»، «خانه خوبان»، «حقوق خوبان»، «اهالی خوبان»، «هشدار خوبان»، «خبر خوبان»، «تبسم خوبان»، «پیغام و پسغام» و «مسابقه» عناوین مطالب این ماهنامه به شمار می رود.

 

در صفحات اول این ماهنامه نوشته شده است: آیت‌الله مجتبی تهرانی؛ اگر انسان کامل بخواهد به شکل مکتوب درآید صورتش می‌شود قرآن کریم؛ همان‌گونه که امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) قرآن ناطق بودند؛‌ حال اگر این قرآن، قرائتش و تفکر در آیاتش قلوب ما را متحول نمی‌کند، شک نکنید که زیارت انسان کامل، حضرت حجت هم قلوب ما را متحول نخواهد کرد!اگر می‌خواهید حال خود را هنگام ملاقات حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) بدانید، ببینید الان در ملاقات با قرآن چه حالی دارید؛اگر مشتاق قرآنید، می‌توانید امیدوار باشید که مشتاق حضرت حجت حقیقی هم هستید. وگرنه اگر قرآن نزد شما مهجور است و با آن انسی ندارید و فکر می‌کنید که مشتاق حضرت حجت هستید؛ آن شخص امام زمان، زاده وهم و خیال خودتان است.

 

باید امسال از این گرمای بی‌تاب کننده تابستان و از این چادر مشکی که روزه ما را «افضل‌الاعمال» کرد، تقدیر کنیم؛ حضرت علی‌(علیه السلام) می‌فرمایند: افضل الاعمال ما اکرهت نفسک علیک؛ برترین کارها آن است که ـ اگرچه برخلاف میل و خواست نفس توست ـ خود را بر انجامش وادار کنی.(نهج‌البلاغه)

 

در قسمتی از بخش ویژه نامه می‏خوانیم: با توجه به همه محاسن و معایب شبکه‌های مجازی، برخورد من، یعنی همان بچه‌ شیعه معتقدی که به دنبال نظام‌سازی اسلامی است، با این شبکه‌ها چگونه باید باشد؟ به اعتقاد بنده، می‌توان پاسخ این پرسش را ذیل عنوان «کتب ضاله» یافت. در فقه اسلامی، خرید و فروش، نگهداری و استفاده از کتب گمراه‌کننده حرام است؛ و البته در این حکم، چند نکته وجود دارد: اول: حرمت کتب ضاله منحصر به منشورات مکتوب نیست و شامل هرگونه محتوای گمراه‌کننده اعم از مکتوب، صوتی و تصویری و... می‌شود.

 

در بخش ره نمایی خوبان این ماهنامه آمده: آیت الله مظاهری اصفهانی؛ وقتی خداوند، خودش عیدی و پاداش کسی شود، همه‌ عالم وجود و همه ثروت‌ها و متعلقات دنیا، در نظر او و در برابر خداوند متعال و ارزش‌های معنوی، هیچ ارزش و جلوه‌ای ندارد. به همه دنیا پشت پا می‌زند، زیرا دائماً و کاملاً به خداوند توجه دارد.


آیت الله جاودان؛ مزه ماه رمضان خیلی است؛ خیلی است، اما اگر آدم یک ذره‌اش را هم بچشد، خوب است. یک ذره‌اش هم خیلی است چه برسد به بیشترش؛ بنابراین توصیه این است که دوستان ما مراقبت کنند. آن‌هایی که مراقبت می‌کنند، یک ذره بیشتر مراقبت کنند؛ مثلاً یک خانم دارد عبور می‌کند، به چادرش هم نگاه نکنم. آدم هرچه بیشتر مراقبت کند، بهره ماه رمضانش بیشتر می‌شود؛ یکی از بهره‌های ماه رمضان که از حداقل بهره‌های ماه رمضان است این است که همه گناهان شما در این ماه بخشیده شود. می‌شود. می‌گویند در هر افطار ماه رمضان خدای متعال هزار هزار نفر را می‌بخشد.


در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان روزه اولی‌ها می‌خوانیم: برای تولید یک رفتار، نیازمند «فکر درست» و «تجربه خوشایند»ایم؛ هم‌زمان با بلوغ و واجب شدن رفتارهای جدید در فرزندان خود، باید از این دو یاور قدیمی هم بهره‌ بگیریم؛ نوجوانان نیاز دارند تا با دریافت پاسخ‌های صحیح نسبت به چرایی عبادت‌ها و نیز پیوست آن به تجربه‌های خوشی که پیش از این نسبت به چنین رفتارهایی داشته‌اند، گام‌های استواری در مسیر بندگی بردارند. روان‌شناسان تأکید دارند که درباره تجربه‌های اول، دقت بیشتری داشته باشیم؛ چون می‌تواند سرنوشت عبادی یک نوبالغ را رقم بزند؛ نوجوانان پسر و دختری که امسال برای اولین بار تکلیف روزه را در زندگی خود تجربه می‌کنند، نیازمند یاری و همراهی صحیح والدین هستند؛ فراهم‌سازی زمینه مناسب برای روزه‌داری، یکی از وظایف ظریف و بسیار مهم پدران و مادران است.


گفتنی است، هفتاد و‌ هشتمین شماره ماهنامه خانه خوبان ویژه تیر ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد دولتخواه و سردبیری علی اصغر عرفان از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمةالله علیه در 80 صفحه و با قیمت 3000 تومان منتشر شده است./978/پ202/ق

ارسال نظرات