۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۷۴۸۷۵
هنیه:

مقاومت در کرانه باختری ضرورتی ملی مقابل سیاست‌های رژیم اشغالگر است

خبرگزاری رسا ـ معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به بازداشت گسترده اعضای این جنبش در کرانه باختری، مقاومت در این منطقه را ضرورتی ملی خواند.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد بازداشت‌های گسترده‌ای که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان علیه اعضای حماس در کرانه باختری انجام می‌دهد فرار از فرصت‌های آشتی و ضربه زدن به تلاش‌ها برای پایان اختلافات داخلی  و تشکیل دولت توافق ملی است.

 

هنیه در اظهاراتی که دفترش آن را منتشر کرد، ‌گفت: بازداشت‌هایی که انجام می‌شود بخشی از هماهنگی امنیتی رد شده است.

 

وی افزود: مقاومت در کرانه باختری ضرورتی ملی برای ایستادن در برابر سیاست‌های رژیم اشغالگر و حقی طبیعی برای ملت فلسطین است که جز با نابودی این رژیم و بازگرداندن حقوق متوقف نخواهد شد.

 

وی در ادامه عملیات‌های اعضای مقاومت در کرانه باختری را افتخار ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: حماس و اعضای آن علیرغم ظلم و سرکوب چندین ساله همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهد و سلاحش به سمت اشغالگر و صهیونیست‌هاست.

 

هنیه سپس از گروه‌های فلسطینی خواست مواضع ملی واضح در قبال اقداماتی که بر مسأله ملی و نیز بافت اجتماعی و ملی فلسطین می‌گذارد و حرمت خون، وطن و ماه مبارک را نگه نمی‌دارد، اتخاذ کنند.

 

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در طول دو هفته اخیر حدود 150 تن از اعضای حماس را در کرانه باختری بازداشت کرد و برخی از این بازداشتی‌ها در اعتراض، دست به اعتصاب غذا زده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات