۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۷۵۷۷۴

نبیل رجب آزادی بر اساس عفو پادشاه را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز حقوق بشر بحرین با تکذیب شایعه عفو حاکم بحرین در آزادی وی از زندان، مذاکره را تنها راه خروج کشور از بحران دانست.
نبيل رجب رييس مرکز حقوق بشر بحرين
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین ادعای مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها در عفو وی از سوی حاکم بحرین را تکذیب کرد.
 
نبیل رجب گفت: آزادی من از زندان نتیجه همدستی با حکومت یا عقب نشینی از حقوق مردم نبود. من جرأت و نیت و حتی این حق را ندارم که ذره ای از حقوق قانونی مردم دست بکشم همانگونه که هیچ کدام از فعالان سیاسی و حقوقی چنین اجازه ای را ندارند.
 
رجب افزود: مدتی از سنگ کلیه رنج می بردم که با وخامت التهاب مجبور به انجام عمل جراحی شدم از این رو از دستگاه‌های امنیتی تقاضا کردم تا اجازه دهند تحت مداوا قرار بگیرم و آنها نیز با خروج من از زندان موافقت کردند.
 
رییس مرکز حقوق بشر بحرین در خصوص ادعای کشورهای اروپایی در فشار حکومت و آزادی وی گفت: یک ماه قبل از صدور بیانیه پارلمان اروپا دستگاه‌های امنیتی بحرین خبر آزادی نزدیک من را اطلاع دادند و مدت ها قبل از اتحادیه اروپا موسسه‌ها و کشورهای مختلف به شیوه‌های گوناگون آزادی من از زندان را خواستار شدند.
 
وی خاطر نشان کرد: با مسؤولان امنیتی جلساتی داشته و در مورد وضعیت حقوق بشر در بحرین با آنها سخن گفته شد و تصمیم بر آن شد که بعد از آزادی از زندان این جلسات ادامه پیدا کند اما اینکه گفته شده آزادی من با عفو حاکم بحرین بوده سخن صحیحی نیست زیرا جرمی مرتکب نشدم و هر آنچه که انجام دادم حقی از حقوق طبیعی من بود.
 
رییس مرکز حقوق بشر با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای بهبود وضعیت در بحرین تصریح کرد: هرچند که همانند یک شهروند بحرینی در مسائل سیاسی آرای خود را دارم اما با رهبران حکومتی در خصوص سیاست مذاکره نکردم زیرا این عمل از چهارچوب موسسات حقوقی خارج است.
 
نبیل رجب در پایان تنها راه خروج از بحران را گفت‌و‌گوی همه جانبه و با حضور رهبران مخالف نظام دانست./981/ب902/د
ارسال نظرات