۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۷۶۰۷۸

موافقت رژیم صهیونیستی با احداث 888 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی با احداث 888 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست نشین دور افتاده و خارج از مناطق صهیونیست نشین کرانه باختری موافقت کرد.
واحد مسکوني صهيونيست

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته نقشه برداری و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی با احداث 888 واحد مسکونی جدید موافقت کرد و انتظار می رود که برای 179 واحد مسکونی که 20 سال پیش بدون مجوز ساخته شده‌اند، مجوز صادر کند.

 

در قالب این طرح که به بهانه تعلیق ساخت و سازهای صهیونیستی تصویب شده است، 296 واحد مسکونی در شهرک بیتل ایل و در اردوگاه گارد مرزی احداث خواهد شد که مقرر شده است، مکان آن تغییر پیدا کند و به همین منظور، مساحت‌هایی از اراضی فلسطینی در کرانه باختری مصادره شده است.

 

هاآرتص خاطر نشان کرد که هدف موشه یالون وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس از تصویب این طرح شهرک سازی جدید، جلب رضایت شهرک نشینان صهیونیست در پی صدور حکم دیوان عالی مبنی بر تخریب ساختمانی است که بدون مجوز در ملک شخصی فردی دیگر در شهرک بیت ایل ساخته شده بود.

 

به گزارش این روزنامه، در راستای طرح مذکور 112 واحد مسکونی در شهرک معالی ادومیم، 381 واحد در جفعات زئیف و 27 واحد در بیت اریه احداث خواهد شد و علاوه بر این، برای 24 واحد مسکونی فاقد مجوز ساخت در بساگوت و 22 واحد در جفعات زئیف مجوز صادر خواهد شد.

 

هاآرتص همچنین فاش کرد که جنبش شهرک سازی امنه که مسوؤل این ساخت و سازهای غیر قانونی در کرانه باختری است، به دادگاه معرفی نخواهد شد و برای تمامی ساخت و سازهای غیر قانونی این جنبش مجوز صادر خواهد شد.

 

رژیم صهیونیستی در حالی به بهانه تعلیق یا کاهش شهرک سازی‌ها طی سال گذشته میلادی این طرح را تصویب کرده است که نفتالی بنت وزیر تندروی آموزش و پرورش در دولت بنیامین نتانیاهو روز گذشته هر گونه تعلیق یا کاهش شدت شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را تکذیب کرد و خواستار سرعت بخشی به ساخت و سازهای صهیونیستی در این منطقه شد.

 

به گزارش رادیو سراسری رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت رییس حزب راستگرای خانه یهودی خاطر نشان کرد که هیچ خبری از تعلیق ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیستی نیست و باید روند شهرک‌سازی‌ها در این منطقه را سرعت ببخشیم. بنت مدعی شد که جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری شاید از 400 هزار نفر هم فراتر رفته باشد.

 

جنبش چپگرای صهیونیستی صلح اکنون نیز به نوبه خود اعلام کرد که توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی صحت ندارد و تقریبا ساخت و ساز در اکثر شهرک‌ها ادامه دارد.

 

این در حالی است که برخی رسانه‌های صهیونیستی اخیرا مدعی تعلیق شهرک سازی‌ها در کرانه باختری در راستای تشویق تشکیلات خودگردان فلسطین به از سر گیری مذاکرات سازش و عقب نشینی آن از مراجعه به سازمان ملل متحد شده بودند./994/ب102/د

ارسال نظرات