۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۷۶۴۰۲
معاون وزیر خارجه سوریه:

جهان از مواضع خود درقبال سوریه عقب نشینی کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه گفت: بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی، پیام‌های فراوانی برای ما فرستاده‌اند و اکنون مذاکرات دقیق و واقع بیانه‌ای را انجام می دهیم.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که امیدواریم به بسیاری از نتایجی که سوریه در سال 2011 به آن رسیده بود، دست یابیم.


وی افزود: در نتیجه تحلیل هوشمندانه رهبری سوریه و مقاومت و پایداری پنج ساله این کشور در برابر تروریست‌ها، جهان از مواضع خود درقبال سوریه عقب نشینی کرده و اکنون شاهد تحولات اساسی در این باره هستیم.


معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: جهانیان به خوبی دریافته‌اند که هجوم تروریستی که سوریه را درنوریده سرانجام کشورهای دیگر را دربرخواهد گرفت و سرآغاز آن حملات و انفجارهایی است که به تازگی در کویت، عربستان و ترکیه اتفاق افتاد. کسانی که اقدام تروریستی را ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی خود قرار دادند.


مقداد گفت: اذعان به عدم سرنگونی رهبری سیاسی در سوریه واقعیتی پذیرفتنی در سیاست بسیاری از کشورها است.


معاون وزیر خارجه سوریه افزود : ملت، دولت و ارتش سوریه اطمینان دارند که در جنگ خود ضد تروریسم سازماندهی شده پیروز خواهند شد.


مقداد خاطرنشان کرد: مردم و دولت سوریه خوش‌بین و مطمئن هستند که سوریه در جنگ با تجاوز نظام‌مندی که حدود پنج سال این کشور را هدف قرار داده است، پیروز خواهد شد.


وی افزود: اخیرا منطقه و سوریه شاهد تحولات مهمی بوده‌اند و شرایط منطقه هر چند به آرامی به سوی افقی روشن و مثبت در حرکت است.


مقداد همچنین با اشاره به کمک‌های دوستان و متحدان سوریه گفت ملت سوریه در حال برداشت ثمره سیاسی مقاومت تاریخی خود هستند.


پایگاه سوریا الان به نقل از معاون وزیر خارجه سوریه گزارش کرد: ما هنوز با انکار واهی مقام‌های اردنی درباره عدم دخالت این کشور در بحران سوریه مواجهیم. اکنون از آن‌ها می خواهیم که به طور مستقیم از آسیب رساندن به سوریه و ریختن خون مردم این کشور جلوگیری کند.


مقداد افزود: از آنجا که رویداد اصلی در منطقه جنوب درجریان بود، تروریست‌های دست پرورده اردن، اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس، جام زهرآلود را به حامیان خود دادند و همه خواب‌هایشان در نتیجه استقامت قهرمانانه ما در جبل العرب و همچنین پایداری اسطوره ای مردم و ارتش قهرمان سوریه در استان درعا و سایر استان‌ها نقش برآب شد./994/ب101/د

ارسال نظرات